tisdag 4 oktober 2011

Sol ute sol inne.

Ja så är det idag. I går var jag så låg och tråkig så hälften hade räckt. Till med arbetskamraterna frågade vad det var med mig. Det är inte ofta som jag visar något där. Men igår så sken det igenom ordentligt.
Men efter en godnatts sömn och lite träning på gymmet så är det som bortblåst. Nu rulla tvättmaskinen för full. Thore ska fixa fina hyllor i garaget så jag får plats med bilen nu till vintern.

Han har bytat dörren till förrådet som vi har på vår lilla tomt så vi får in motorcyklarna där. Skönt och ha dem nära. Skratt. Skojar bara.

Jag ska börja och tömma data rummet så vi eller jag kan börja och fixa till det. Det ska målas tak, element och tapetseras. Nytt golv ska Thore få glädjen att lägga. Vi eller jag ska gå igenom rum för rum med början där uppe. I sovrummet ska jag måla taket och måla väggarna, jag vet inte riktigt om jag ska låta fondväggen vara kvar eller inte, får väl se hur jag gör när jag kommer dit. I gästrummet/barnbarnsrummet ska det målas och nytt golv. Mer ska vi nog inte göra denna höst och vinter. Tror jag inte. Nu ska jag skriva en berättelse till Ycc om Kiviks turen sedan är det snart dags för jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar