söndag 2 november 2014

Helgen

Ledig fredag o oplanerad lite små plock blev det. Ett roligt paket hämtade jag i affären. 



Det blev inte riktigt som Åsa hade bestämt någon kunde inte, så hon kom så vi fixade en god middag. Efter Dobbidoo gick vi till byns krog o där var de fullt ös på alla. Bra live musik o trevligt folk. Vi träffade J o AB o de var kul för de var längesedan vi sågs. Som Åsa sa det är inget ställe o ragga på för en singel tjej som henne. 



På lördagen kom denna vackra flicka med sina tre syskon o sin pappa vi hade en super härlig förmiddag o den blev inte sämre av att Åsa o Mia. Som Ella sa nu är alla dina barn hemma farmor. Härligt. 

Vi fyra åkte i väg till julmässan på wrams Gunnsrstorps slott. Trevligt men jul kan de ta bort. Vi köpte lite goda ostar annars så hittade vi inget. 
Men en trevlig eftermiddag blev det. 


När vi kom hem så kom barnen bus för övernattning. Datorspel o tv o mobil spel. Hm nä tänkte jag så här kan bi inte ha de. Min kollega berättade att de spelade Fia med knuff på liv o död. Så jag hämtade spelet o vips var det tre barn runt bordet. Ella o farfar spelade tillsammans. Isac kom etta Jacob tvåa jag trea och sist men inte minst kom farfar. Jacob sa, hur känns det o bli slagen av en tjej härliga ungar. 

I dag sprsng Thore o Isac Tollarps rundan  o sen sprang jag o Åsa Magnihills rundan. Ella leker med granmtösen Isac tränar fotboll o Jacob spelar datorspel. Jag hade ingen Line dance i dag ganska skönt så jag kunde vara med på Ycc träffen o Ella ville så klart vara med o de fick hon eftersom hon ska sova över en natt till. 

Bus Jacob med Freja. 
Nu så här på söndag kvällen så har jag  förberett inför tidiga måndag morgon. Thore o Ella ska ha en mys dag i morgon. 

1 kommentar: