söndag 9 november 2014

Årliga julkorten

Då har en hel vecka försvunnit ur livet men som tur så finns det lite minnen kvar. Jag har jobbat sprungit och träffat barn och barnbarn festat med tjejerna och träffat bästisar.
 
I fredags så var det tjejträff och jag träffade tjejer som jag inte har träffat på flera år. Så det var en härlig kväll med mycket skratt och prat så klart. Vi blev bjudna på en god middag med gott vin till. Det var så roligt så den kommer jag att leva på tills vi ses igen. Lite planer blev det eventuellt en övernattning på ett nytt hotell i Malmö då den ena tjejen jobbar där och så en tura till våren. Jag hoppas innerligt att det blir av.
 
I lördags så körde vi till bästisarna i Markaryd för att ta de årliga julkorten.Ja jäklar vad vi skrattade, de ser verkligen inte kloka ut men de är beställda och ska skickas ut när det blir dags. Hoppas att det är någon som ser det roliga i de hela. Det är lite synd att vi inte har någon snö för det hade höjt upp det hela lite. Men det är ju tidigt än.
 

Det är en vacker skog med sjö i Markaryd bara en liten bit från vännernas hem, efter fotograferingen så grillade vi korv och hade det mysigt. Det är fantastiskt skönt och vara ute så här på dagen i naturen.

När vi gick tillbaka så gick vi genom ett nybyggt område och en del tomter var inte färdig byggda men som ni ser på kortet så är det i full gång med att jobba alla maskiner och redskap var framme. Jag tror att arbetarna var och tog en fika.

En god tre rätters middag blev vi bjudna på jag är fortfarande mätt efter den. Som vanligt så hade vi en super härlig dag och kväll.



I dag så kom Leo kl 0800 han skulle vara här medans Elias simmade och det gick ju bra. Elias hade lågt vatten som Isac kallade det när det höjde upp botten. Så han traskade själv runt i vattnet.

När det kom hem så sprang jag och Åsa Magnihills rundan, tyvärr så kom vi inte så långt förrän jag trampade fel och ryckte till i kroppen så min arm höll på att döda mig av smärta. Det gjorde så fruktansvärt ont, värst hitintills. Men skam den som ger sig ja inte jag i alla fall. Vi fick gå lite men sen kunde vi små jogga lite. Det var lugnt så länge jag hade armen helt stilla. De släpper snart sa jag.
Nä det har de inte gjort men som tur är så har jag två händer så nu sitter jag har och skriver med vänster. Tar lite tid men det har jag gott om.

Jag ska snart i väg och dansa Line Dance får väl se om det går bra. Tur att jag har automatar bil annars hade jag inte kunnat kört. Jag resonerar så att jag dansar ju inte med armarna utan med benen. Så det ska nog gå. Efter dansen ska jag inom någon affär och köpa ett par mjukis byxor för jag kände innan att jag inte kunde ta på mig byxorna utan min käraste fick göra det. Tänker mest på tisdag efter OP ganska bra om jag kan klä mig själv då.

De ska bli så skönt fastän jag vet att det kommer att vara värre efteråt så kommer det ändå att bli bättre för så som det är nu är tröstlöst.

Det gick så där och dansa, men ännu värre var det och handla mjukisbyxor. Egentligen skulle jag lagat en middag till mig men nä det gör för ont just nu så det får bli flingor och mjölk. Vilken tur jag har att Thore är hemma ganska mycket denna vecka. Nu ska jag leta upp en bra film och bara sitta stilla och glo.

3 kommentarer:

  1. Har också beställt våra. Det är kul att träffas så tidigt på dagen, så man kan göra annat. Om du tycker skogen var fin där, så måste vi verkligen gå de "riktiga" rundorna!
    Får du komma hem på tisdag igen?

    SvaraRadera
  2. Ja om det är op på fm är det ¨på em så ligger jag över

    SvaraRadera