onsdag 26 november 2014

Dessa barn.

Leo och Ella kom i går kväll och skulle sova över. Jisses vad de lekte på rummet mamma pappa barn med barndop o grejer. Hela golvet var fullt med arbetsredskap och de bönade och bad att få slippa och städa eftersom de skulle leka viderare efter den där meningslösa sov stunden.

Ja sa mormor men i morgon efter leken städar ni. Javisst sa dessa små troll. De sov gott hela natten. Jag skulle iväg med tåget vid 8 tiden så jag sa att är ni sömntutor så är jag inte hemma när ni vaknar utan då är morfar i sin säng. Så klart att de vaknade innan jag hann i väg. Men det gjorde inget.

Nya övningar hos sjukgymnasten, hon är nöjd med min rörlighet även om jag tycker att den inte är tillräcklig men det kommer.
När jag kom hem så hade Leo och Ella hjälpt Thore och julpynta där ute. Fint som snus blev det. En tur till Ikea gjorde vi för att köpa ljus och lite annat, vi hade en skön timme där jag och Thore för barnen ville så klart vara i lekrummet. De sa vi inte nej till. :)

Lunchen åt vi på Heaven gott var det och duktiga är barnen. Till och med Leo åt upp sin mat utan tjat. De är inte vanligt. Lite små fix här hemma har Thore gjort under min övervakande blick. Jodå jag är nöjd.
Vinterdäcken är på bilen och Leo tvättade sommardäcken så nu ligger de och väntar på bättre tider. Leo har gått hem men det verkar som Ella tänker bli kvar här, ja vi får väl se hur det blir.

Nu kom Thore hem från maxi så jag ska kika i påsarna vad han har handlat. Lite små irriterad är han eftersom det var så mycket folk och de stod i dörrhålet Ingvar Oldsberg var ju där. Usch.

2 kommentarer: