onsdag 3 december 2014

Dagarna kommer och dagarna går.

I bland så undrar jag vad det är jag gör hela dagen lång. För det är mycket morgon och mycket kväll. Ibland är det så långtråkigt så jag vet inte vad och ibland så räcker dagen inte till för allt skoj.

Det går väldigt framåt med armen nu kan jag få upp den av egen kraft till att ta ett tag med skrapan i duschen men bara ett tag nästa får jag hjälpa till med vänstran. Men det är ett framsteg. Än kan jag inte köra bil men ett par veckor till säkert när snön kommer.

I söndags så åkte vi in till stan för  att kolla julskyltningen det är så fint med alla ljusen som de har satt upp. Så vi tog en promenad runt och omkring city. Väldigt fint. Sen bestämde vi oss för att vi skulle äta middag, ska vi prova den restaurangen på Drottninggatan borta vid TiPi. Klart vi skulle när vi kom dit var kl 1645 och det fanns 4 bord lediga två 6 personers ett 8 personers och ett 2 personers. och så var hela övervåningen ledig. Nä sa han mannen allt är bokat till kl 1800 så om ni äter snabbt så går det kanske sa han efter en massa tvekande och velande och kollande i listor och telefonen. Väldigt besvärande var han. Så jag sa nej tack då skiter vi i detta och så gick vi för ställa till med besvär vill vi absolut inte.

Vi gick till PubRo där har vi inte varit innan men hört att maten ska vara god. Där fick vi bord utan besvär och en god middag med god dricka till och till ett bra pris 339 kr för oss båda och då drack vi inte vatten och åt billig soppa. Nä det var dansk fläskstek med rödkål potatis och äpplemos, vin och öl. Dit kan vi gå flera gånger.

I går var jag hos tandläkaren och fixade till min snygga krona och bettskenan sen hade jag en plomb som skulle lagas också. Jag hade bara 30 minuter uppsatt tid och det var vad de tog för kronan och skenan så frågade han om jag hade tid till plomben också. Självklart sa jag, jag är sjukskriven till den 11/1 2015- Har du tid frågade jag honom jodå sa han det fixar sig. Jaha det är så här det går till för vår kära tandläkare allt sen, glad för att prata är han också. Men duktig.

I dag har jag varit hos sjukgymnasten fick lite nya övningar, Jonna är väldigt nöjd med mig tycker att det går bra framåt. Tålamod Ethel säger hon säkert tre gånger per träff. Sen vara jag och fikade med en tjej som bloggar som jag brukar läsa. Det var jättemysigt. Vi känner inte alls varandra men vi kör hoj båda två och vi hade massor att prata om. Nu ska vi snart hämta Leo och Elias på dagis för Åsa jobbar till 1800 så de ska vara här och terrorisera morfar och mormor. Jaja de ska bara akta sig för onda armen. Leos kommentar när jag sa att akta armen "är det den onda armen" japp så är det.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar