onsdag 10 december 2014

Två dagar sol sen kom regnet och blåsten och mitt dåliga humör.

Ja så känns det nu. Jag har kommit långt med min sjukgymnastik Jonna är supernöjd med mig. Eftersom hon är det tänkte jag då kan jag lägga fram en liten extra träning. 4 minuter jogg sakta och lätt och 10 minuter gång och göra det på min Tollarpsrunda. De kommer att kännas bra tyckte jag.
MEN det blev ett blankt nej. Absolut inte. Vi kan ta en liten diskussion om detta om 4 veckor sa hon.
Riktigt tråkigt och va ledsen jag blev. Jag känner mig och vet hur det ska kännas. Men NEJ. Jaja jag fortsätter väl att gå då. Jag fick inte några nya övningar utan gör samma en vecka till. Nästa vecka ska jag få nya hoppas det är lite roligare än de jag har nu. Än kan jag inte köra bil men det tar nog bara en vecka till sen kommer jag nog att kunna göra det.

Egentligen så förstår jag ju det hela men det hade varit skönt och sprungit lite. Men eftersom det är en stor OP och axeln inte är läkt på insidan så promenera och gör inget ansträngande, vila och sköt om armen med vilolägge och högt med kudde. Ta hand om den som en bebis.

Jag har lagt lite av  mina värktabletter och bara det kan jag vara  glad för. Jo det känns bara.

I går var det ett strålande väder de är så skönt och vara ute och gå när solen skiner i ansiktet den värmde inget men det lös allt vad den kunde. Jag tog tåget till Åstorp och hälsade på hos C och R och det var trevligt det var längesedan vi träffades så det var massor att lösa och förmedla så vi vet hur livet leker med alla barn och barnbarn och givetvis om oss själva också.

I dag så tog jag tåget åt motsatta håll till stan. Sjukgymnasten först och främst sen tog jag en runda på stan och hittade julklappar till Ella och Elias. Sen kunde jag inte bära mer. De var bara kläder så inget tungt det ska vi fixa på fredag när Thore är med och bär.

I morgon så är det Lucia fika hos Elias på eftermiddag när hans föräldrar jobbar så det tar mormor och morfar hand om. Sen är det Lucia hos Leo på kvällen och där ska vi givetvis också vara med. De är så kul och se dessa ljuvliga ungar. Leo sjöng hela repeteraren för mig innan i kväll.

Nu har jag tittat lite på nobelfesten enbart för att se vad de har för klänningar på sig, de var väl fina men va  tradig Viktoria är i håret. 

1 kommentar:

  1. Sofia var snygg tyckte jag, men hennes klänning fick dålig kritik i Aftonbladet. Såg bara en liten stund.

    SvaraRadera