söndag 14 december 2014

Tredje Advent

Härligt och promenera i solsken och vitt på marken. Synd att det inte var vitt på åkern också. Nu är vi klarar med julklapps inköpen. Nu gäller det bara att alla ska bli nöjda, det är kanske den svåraste.... uppfylla alla önskningar.

I dag så har jag gjort för första gången i mitt liv ett pepparkaks hus. Än så står det upp det är bara kristyr och tomtar och nonstopp kvar. En blåsa på pekfingret fick jag eftersom jag fick smält socker på mig. Fasiken vad det var varmt.

Granen ska vi klä i dag och lägga lite paket under sen är pysslandet klart. Inte en enda julkaka blir bakad i år. Det hoppar jag över. Tror inte att Thore bryr sig om att göra något heller. Jul maten ska vi givetvis göra tillsammans i vanlig ordning eller Thore får göra mer än mig detta året.

Då kom mina grejer hem från affären så ny ska här grejas.

1 kommentar:

  1. Det är varmt!!!! Aj :(
    Vi har inte fått fatt i alla julklappar än och granen får vänta en vecka till iallafall. Om det blir någon.

    SvaraRadera