måndag 8 december 2014

Lite bilder

I går så körde vi till Tykarps grottan på julmarknad. Mycket trevligt Trollmor var ute o bjöd på skumtomtar o sjöng o läste lyrik. 



Det var mysigt inne i grottan med massor ned granar o ljus. Jul inspirerande knallar, givetvis var tomten där o vi hälsade på honom och lämnade önskelista. 




Trollmor spelade Bamse på sågen. Anna heter denna kvinna som driver denna grotta med café den är öppen året om o har guidade turer. 


Isac tyckte det var kul o gott med glögg efter att ha stått i kö i de gråa kalla väder. 


Leo tog en tur på Rudolf med röda mullen. 


Här har vi en ung man som vet sin rätt i mormors hus. Leo fick en skål med godis  och Elias blev tokig han skulle ha den skålen. Men hallå ett ögonblick, förlåt mormor, klart Elias ska ha eget lördagsgodis. En egen skål med brutna rån och lyckan är gjord. 


Så jul fint har vi de här i Mörarp 😃


Lika fint i helsinborg. Vi har varit inne och promenerat just för att se så fint där är. 
I dag tog jag tåget in för och träffa Ritha hon bjöd på middag på Pitchers. De var i stället för sjuklblomma. Jättegulligt. 

I fredags så hämtade Thore o jag pojkarna på dagis sen var det familje mys med tacos. Cissi Jacob Ella o Freja och så Åsa med pojkarna. De andra var upptagna på annat. Men när kl var 21 så ringde telefonen de var Isac "kan jag komma o sova över?" Självklart sa farmor. De gäller o pass på när de vill. 

Nu har jag en nästan blank vecka framför mig. De enda som är planerat är sjukgymnast besök på onsdag o glöggfest på fredag men andra ord en härlig vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar