tisdag 25 november 2014

Blå Himmel

Nu har det varit grått så länge så i dag är det skönt med blå himmel. Snart är det dags för den vanliga promenaden.
Jag har haft mer ont nu än vad jag hade första veckan konstigt nog. Jag är försiktig och gör absolut inte mer än jag ska med den. De mesta gör jag med vänster så gott det går.
Vi har varit iväg på Jazz kväll på vår restaurang här i byn. Vi blev lite konfunderade över de här med Jazz ingen musik som vi lyssnar på. När vi bokade så var det bara pubafton med buffé. Men vi gick dit med vänner och sa att det blir bra. Det var inget som vi kommer att göra massor med gånger men det var helt ok för det är ju alltid trevligt med live musik. Vi fyra är i 50 års åldern och resten av gänget var 60+. Men jisses vad de gamla gubbarna och tanterna kan hälla i sig drinkar och annat starkt. :) Här kan vi verkligen inte snacka om ungdomar som super utan här var det pensionärer som söp. Jaja var och en gör som den vill.

I lördags så hade vi medlemsmöte för Ycc på vandrarhemmet i Klåveröd vilket fint ställe. Vi var en 25 st som stannade kvar och käkade julbord som kom från Stinsen i Röstånga. Jättegott. Vi körde hem men det var många som valde att sova över.

Men som vanligt skulle Thore jobba i söndags och Ella skulle komma till mig. Vi hade en lugn och skön söndag var och lekte ett tag med Leo. Skönt och ha Ella här hon hjälpte mig att byta plåster och föna håret.
I går så käkade vi lunch ute alltid skönt och skämma bort sig lite. Ella tyckte det var superkul vi träffade min kompis Jörgen där. Vi hade lite mys på eftermiddagen spelade memory  sjöng i genom sångboken och så byggde vi pärlplattor. Åsa och pojkarna kom på middag och då var det massor med bus här. Thore kom hem tidigt för ovanlighetens skull.
Lite senare kom Ella på att hon längtade hem så det var bara till att köra hem henne. De gick inte med löften och muter att får henne till att stanna.

Thore han är duktig han i dag putsar sina fönster allt vad han kan. Sen ska han sätta upp julprydnader i trädgården, stryka gardinen till köket och hänga upp den och så givetvis lite stakar i fönstren. Tur han är ledig ända till på torsdag kväll för nu är det mycket.

Jaha och vad ska jag göra då. Koka kaffe och promenera och visa så sakerna kommer på rätt plats.

2 kommentarer:

  1. Visst var det skönt med sol :) Bra du har privat frissa som kan föna dig!
    Här kommer ljusstakarna upp allra tidigast lördag, det är inte 1a advent förrän söndag!
    Säkert har du mer ont för att det läker, tror du inte det? Allt ska ju anpassa sig!

    SvaraRadera
  2. Det var tvunget att fixa det nu när han är ledig från i morgon är det fullt jobb till på lördag kväll. För hans del alltså.

    SvaraRadera