tisdag 29 oktober 2013

Stormen

Igår när jag kollade mailen på jobb så var där ett från chefen som det stod att om man var orolig för vädret så fick man åka hem efter som det var klass 3 varning. Säkerhet först som det heter så man skulle ta det med stor försiktighet. En av tjejerna som har gård ringde hem och där var det kaos, portar som blåste bort och ingen ström. Några åkte hem för de var lite oroliga men jag ringde till Thore och frågade hur han hade det hemma bra han var hos Daniel.

Jag har tre vägar jag kan köra hem. En genom två skogar, motorvägen och en annan lite större väg. Jag läste på HD att det var strömlöst i Mörarp. Där bestämde jag mig inte sjutton vill jag åka hem för att sitta i mörker. Nä jag jobbar på stormen ska ju mojna senare i kväll och jag jobbar till 2250 så det är nog lugnt då.

När jag körde hem 2245 så var det lugnt det blåste rejält men ingen fara att köra, jag valde den lite större vägen och när jag svängde av till en lite mindre väg så var det lite små grena som låg här och där men det var bara till att köra lugnt så man hinner och väja för de. Ett träd låg i gropen men där var ju inte jag. När jag kom hem så var allting lugnt här hemma och ström hade vi haft hela tiden. Det var nog klokt av mig att jobba vidare så sparade jag de flex timmarna för givetvis så var det egen ledighet man fick ta. Bättre och spara det till när snön kommer om det blir kaos då.

I dag när jag skulle ta min runda så bestämde jag mig för att promenera kollade vilket håll vinden låg på så jag fick den i ryggen mesta av rundan. Haha det gick så lätt att springa när det var medvind så det var bara till och springa och när jag hade 1 km kvar och motvind så var det bara lite motstånd så det blev en bra runda trots blåsten.

Nu är det dags att laga lunch dessa förmiddagar går så himla snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar