söndag 20 oktober 2013

Fest med okända människor

Vilken trevlig kväll vi hade i Ekeby hos D och R, det var folk från Åstorp Höganäs Riseberga och Skäralid. Ett par hade vi träffat innan men bara de lilla, Men det känns som vi känner varandra för vi har massor med gemensamma bekanta, de andra var första gången. Men egentligen inte för den ena killen K har jag gått i skolan ihop med. När jag gick i tredje klass i Riseberga skola så gick han i första klass i samma skola. Vi var inte speciellt många som gick där men tyvärr så kommer jag inte ihåg honom. En annan L är lika gammal som Thore också uppväxt i Klippan men där var ingen klocka som ringde.

Det blev massor med mc snack eftersom alla kör. En kväll väl värd att minnas nu i höstmörkret. God mat och god dryck och så massor med skratt bättre än så kan det inte bli i goda vänners lag.

Denna gråa söndag tillbringar Thore i garaget och jag i soffan med en god bok som jag har lånat av E-L. En timme till ska jag läsa sen är det en promenad som står på programmet. Helt rätt jag ska promenera inte springa.

1 kommentar: