lördag 26 oktober 2013

Framtid

I torsdags kl 1555 kom jag in på framtid för att köpa en video tanten var en riktigt surtant och vi stänger nu kl 1600. Jaja sa jag men klockan är bara fem i. Jag ska bara ha en video, det har vi här sa hon. Bra då tar vi den överste, ja men där är ingen fjärrkontroll, det behöver jag inte säger jag. Så börjar hon och greja och säger till sist att ja jag vet ju inte var de är och han som har hand om detta har ju gått för dagen. Men säger jag ingen jag tar den överste för 100 kr jag vill inte ha fjärrkontroll. Jaja säger hon då får du den för 50 kr.

Nu har Thore kopplat in den och den fungerar alldeles utmärkt den kommer att duga bra till barnbarnen och kolla på gamla filmer.

I går var jag ute med jobb, jag möte upp allra bästa Ritha vi tog ett glas vin på BA för att uppdatera varandra om den sista tiden som vi inte har pratar med varandra. Sen träffade vi de andra på Edelweiss för en god middag, nu var den inte så god bara så där. Stället är ganska så sunkigt toaletterna var super sunkiga och det är inte bra när man är kvinna. Dit kommer jag inte att gå fler gånger. Vi hade kul vi som var där. De stora gänget kom ner till stan lagom till jag skulle ta tåget hem.

I dag så var det kontaktperson, och medlemsmöte med Ycc vi pratade om den gångna säsongen och vinter säsongen. Sen var det årsmötet som diskuterades. En del saker faller på plats och en del har vi långt fram för oss. Nu ska jag leta efter någon som kan sponsra med lite olika saker "pengar" och få ha sitt namn med på våra inbjudningar och runt om på träffplatsen.

Nu är det dags och gå in i förvandlingsrummet middag med goda vänner ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar