lördag 19 oktober 2013

Telefonsamtalet.

I går mitt i Dobidoo så ringer telefonen vi hör på signalen att det är något av våra barn. Jag svarar och det är Isac. Han frågar om de kan komma på torsdagen när det är höstlov och stanna till söndagen. Jag kollar i min almanacka ha sa jag där står ju redan barnbarnen kommer. Bra så han puss och hej. Jag hör att han säger till Daniel det har hon redan skrivit upp. Ja det var bestämt. Det tar bara ett par sekunder så ringer telefonen igen samma signal. Hej sa jag, roliga ni är sa Daniel vi måste ju bestämma ni kan ju inte lägga på bara . Vadå det är ju bestämt. De kommer på torsdagen och åker hem på söndagen vad mer ska bestämmas? Jodå det var ett par små saker. Så nu är det helt klart :)

Vi ska vandra i Ravinen i Skäralid och vara monster vi ska skrämma alla vi möter och bara för att vi ska vara riktigt skräckinjagande så tar vi med Smokie och Mia.

I dag fick jag också ett telefonsamtal samma signal med ett annat barn. :) Mia ska vara chaufför till oss i kväll när vi ska till metropolen Ekeby på fest. Det ska bli jättetrevligt. Vi är bjudna till D och R och det är första gången som vi träffas hemma. Annars så har vi mest träffats med hojarna och på farmen.

Jag har beslutat mig för att ta ännu en cortison spruta i min axel för nu kan jag inte ha behå bandet uppe ordentligt och jag hatar när det hänger ner över halva armen. Som tur är finns ju axelbandlösa så det får de bli till festen. Det är ju några år sedan jag kunde vara utan helt och hållet.

Thore har fixat klart garaget nu på skivor i taket och isolerat det, en ny hylla är under uppbyggnad där ute så snart kan vi väl få det ordentligt där. Även krokar till trädgårdsredskapen är inhandlade och ska upp. När väl sakerna är inhandlade så går det undan för honom att fixa till. Jag gick in i förrådet i går för att ta en räfsa men jag blev så irriterad över röran så jag började städa där och en del grejer vågade jag slänga en del la jag i en hög och det krävde en ordentlig förklaring till varför det var bra att ha. Jag gillar inte och spara på bra och ha saker som aldrig används. Det bästa som finns är röjning av saker som inte används. Nu är det inte bara i garaget som detta händer utan även inne i huset. Den 1 december har vi bott här i 1 år och det finns en del saker som vi inte ha använt så här inne kommer också att bli en rensning.

När jag var ute och sprang innan i dag så möte jag två bilar på Bjuvsleden och två på Tågarpsvägen två bilar på Mörshögsvägen och en person. Klockan var 1130 så egentligen skulle jag ha möt och sett flera människor, i går kväll när vi tog kvälls turen var det bara jag och Thore som var ute inte ens en med hund möte vi. Lite konstigt är det ibland var alla människor är. Jo jag vet hemma, på jobb, framför tvn, eller datorn.

2 kommentarer: