söndag 6 oktober 2013

Vilken helg

 
I fredags så tog vi tåget in till stan eftersom jag skulle lämna blod. Kollade på nätet när där var öppet, till 1530 kanon då behöver vi inte stressa. Vi kom dit kl 13 och då hade de stängt kl 1230. Jag blev riktigt förbannad. Det är andra gången som jag kollar på nätet och så står det en tid där och en annan på dörren. De kommer att få ett mail av mig innan helgen är över. Att det var så i somras kan kvitta men inte nu när det ska vara vanliga tider.
 
Det var matmarknad i stan ganska trevligt och gå och kolla där.
 
 
 
Vi tog en lång promenad i stan med slutmål Maria Park. Det är en vacker stad vi har givetvis extra vacker när vädret är fint. Fast det blåste så var det superskönt.


Leo blev glad när vi kom för det visste han inte om. Vi hade varit inom på Fahlmans och köpt nybakade kanelbullar på kanelbullens dag. 80 kronor för 4 bullar. Det kostar på och ligga på topp. Som tur är så händer det inte ofta att jag köper på bageriet. Som E-L sa bättre och baka själv. Vi hade en mysig eftermiddag med ett barnbarn som lekte hos kompis efter fikan och ett barnbarn som bara sov.
Vi tog en promenad ner till stan och då gick vi en annan väg än vi gjorde när vi gick upp. När vi kom ner till stan så gick vi till Pitchers och käkade middag där mycket folk och givetvis en massa arbetskamrater. Så är det när man går ut i stan, både på gott och ont. Thore tycker väl inte att det är så kul men nu tänkte jag på honom så jag bara hälsade. Vi fick vänta på tåget en halvtimme så vi gick en runda på Knutan och kollade in folket och så tog vi en genomgång av Bishops Arms där fanns flera McNeilare. Vi gick ner till tåget och väntade där i lugn och ro.


I går lördag så kom Elias och Leo tidigt för Åsa och Marcus ska på bröllop och innan ska de hinna sjunga för Thore som fyller år snart. Barnfritt övernattnings bröllop ammande barn får följa med. Men vi jag Åsa och Marcus bestämde att Elias också ska sova över. Vi ger honom tillägg på flaska så får Åsa ha sin pump med och pumpa ut. Alltid spännande när de sover över. Leo är hundra han sover som en stock från de han ha lagt sig till han vaknar. Likaså denna natten från kl 2000- 0900 vad säger ni om det?



Det var ett lugnt födelsefirande kära svärföräldrarna var här och J-Å de blev bjudna på lunch och kaffe med tårta. Svärfar tyckte tårtan var så god och sa, de va en god tårta vem har gjort den. Svärmor svarade Ethel så klart. Hon har så rätt så. Du tycker om allt som är sött säger svärmor till svärfar då var han snabb med att säga jag är ju så glad för dig.


Här har vi en glad påg. Han äter sover och skrattar. Ett litet skrik på kvällen men annars så är han väldigt mild och glad. Elias fick mat och så la jag honom kl 2230 sen sov han till 0415 fick mat igen somnade 0515 och sov till 1030. Då fick han mat igen och sen var han vaken en timme sen sov han igen till kl 1445. Somliga har tur som har sovande barn.
Det var absolut inga problem att ha honom och när Åsa och Marcus kom och det var dags för mat igen så tog han bröstet precis som vanligt. Skönt för dem att de kunde vara på bröllopet utan att tänka på honom.


Leo är det aldrig problem och ha han är så lätt så. Full med bus är han. Han berättar gärna historier från tiden när han var lite. "När jag var liten då bodde farfar hos mormor och morfar i detta huset då var jag där och hälsade på................" När jag var liten börjar han alltid med och sen kommer en sådan historia så man tänker hur kom han på detta. Givetvis så skulle man skriva ner så man har lite när han blir stor. Jag sa att Åsa var min flicka min dotter. Nähä sa han det är min flicka min dotter. :)



När de åkte hem så började jag och röja och dammsugaren åkte fram. När hemmet var i vanligt skick så sprang jag min runda och nu sitter jag här och väntar på att Thore ska komma hem från Kiviks turen med Ycc. Det var synd att jag missade den men vi hade ju lovat att passa pågarna det är inte ofta som de frågar och så var det ju bröllop. Sen är det väl ganska typiskt att det aldrig blir någon diskussion om vem som ska köra. Det var själv klart att jag skulle vara hemma och pågarna och Thore skulle köra. VA hur kunde det bli så. Typiskt. Hoppas nu att han har köpt lite must och glögg från Kiviks musteri.

2 kommentarer:

  1. Tack igen för hjälpen i helgen. Jag hoppas att han köpte hem lite god dryck till dig. 😊 Leo somnade i bilen vaknade när vi bar in honom men så la han sig ner i hallen och somnade om.

    SvaraRadera
  2. Jodå här blev ett par flaskor till mig. Bara kul och hjälpa till :)

    SvaraRadera