söndag 4 november 2012

Barnbarns helg

Tre av våra fyra ljuvliga barnbarn kom i torsdags kväll. De stannade till i kväll söndag. Natten mellan torsdag och fredag så sov jag bara 2.5 timme. Först började Jacob och sedan så tog Ella över. Jacob ville hem så det var bara till och sätta sig på cykeln och cykla hem honom. Ella var skitsur och ville hem till mamma men då sa jag nä nu ligger du hos farmor. Det fann hon sig i. Vi låg och snackade från kl 0330 till kl 0530 när jag kom på varför folk har tv i sovrummet. Jag kom på en snilleblixt Ska vi titta på Pippi långstrump. JA klart att vi ska.
 
 
Ner och fick i gång CD spelaren. Ella på ena soffan och jag på den andra med vars en filt på oss. Det tog en timme sedan så sov Ella och jag kunde också somna. Isac den goda killen kom och väckte mig 0730. Lite svårt var det och få upp ögonen men det var bara till och ställa sig i duschen och se till och vakna. Full rulle hela dagen. Vi grejar och packar och är ute på bus. Lunch middag allt går i ett tycker jag. Massor med lek och mycket Pippi Långhåsa samtidigt som vi packar och packar.


Simmet med Ella var härligt fastän jag var super trött men hon är så duktig så det är bara kul. När vi kom hem så hade pågarna och Thore en god Tacos middag klar. Sen så tittade vi på Dobbiddoo och käkade godis.

Vi sov gott hela natten det är bara första natten som var svår. Nu är det lättare. På lördag morgonen så ringde Åsa och hörde vad vi gjorde, hon och Leo kom hem. Jättekul nu var alla hemma. Leo är en glad mys påg. Så ringer Mia vem vill följa med till Bruces skog? Ja varför inte alla. Jodå alla vill så vi fixar lite fika, frukt, bullar och pannkakor. Det var härligt väder sol och skönt.


Här är alla tokar samlade utom stor token. Smokie så klart.


Här är han väldigt nyfiken på hundarna som är i hänget, men nu har vi varit där inne en timme och lekt så nu är det andra hundars tur.


Vi bestämt oss för att käka middag på Big Buda. Det var bara till och klä upp sig lite grann och ge sig iväg. Vi sa ska vi åka tåg ja så de men när de förstod att vi skulle gå till tåget så ville de ta bilen istället. Jaja det gick ju bra det också.


 I dag söndag så regnade det först men sedan så kom solen och då blev det trädgårds arbete. Jacob slet med lövsugen duktig är han och han jobbade på bra. När det är mycket ute jobb så blir man hungrig och då passar det bra med en grillad korv. Gott och äta när det är lite kallt ute.



När Daniel och Cissi kom så hade de vars en present med till barnen från Gekås. Isac och Jacob fick vars en trix kicker och Ella fick ett mikrofonstativ. Så efter middagen fick vi fin under hållning. Massor med sång och spex. Livet är härligt kan jag ju bara säga.




Det var Isac som presenterade den stora sång stjärnan. Ella.


Här fick vi höra allt från sjörövar fabbes farfars far till lille katt, krokodillen, Bä bä vita lamm.....


Jacob var den som tackade för att vi kom. Härliga ungar.
När de skulle gå hem så fick jag den stora äran och följa med dem. Vi skulle kolla in spöke som en granne har upphängd vid sin ingång. Nu så har jag och Thore fixat till det mesta här för hur ljuvliga dessa ungar än är så kan de vända upp och ner på ett hem snabbt och lätt.

Nu laddar vi för en jobbevecka med massor med nya utmaningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar