söndag 11 november 2012

Packa rensa städa

Japp så ser min söndag ut. Thore har kört och jobba en tur till Nyköpinge har han framför sig. Tror nog att han var lite glad.
Han har hunnit och rensa och packa förrådet i dag. Han hade  tänkt och köra mc till Daniel men den mannen var inte hemma. När det är fint väder så då passade de på och vara ute och fiska.

Åsa var hemma och besökte sin far och gav en liten gåva till honom. En chokladaska. Thore blev glad att hon kom och det är de viktigaste.

Jag har städat en del skåp och klädkammaren där uppe som jag har tömt. Lika bra och städa efter hand så är det inte så mycket sedan. Lite svårt och hålla iordning samtidigt som det packas och rörs till överallt. Men lite ordning i kaoset har jag.

Jag kör gamla papper i papperskvarnen också den kan inte ta så där jättemycket för den blir ganska varm så då får den vila en stund innan jag drar igång den igen.

I går var vi i Torna Hällestad på kontakpersons möte och medlemsmöte för Ycc. Trevligt och träffa alla som kom. Vi ska ha Hövdinga och styrelse möte här i Skåne i februari så i morgon förmiddag ska jag ringa runt lite och höra vad det kan kosta på lite olika ställe.

Vi ska ha årsmöte här i Skåne år 2014 så nu ska vi hitta ett ställe där vi kan bo 150-200 pers både inomhus och tält ska det finnas plats för alla att äta, ha möte på och fest på kvällen. Vi har eventuellt ett ställe i Ystad och där är det ju fint. Vi ska dit och kolla nu om några helger. Lika bra och ha boendet klart i tid. Sen ska vi ha musik tröjor märke och en välkomst påse med en massa matnyttigt om Skåne.
Det ska bli kul och vara med om detta men vilket tufft jobb det kommer att bli.

Nä det är bara till att fortsätta städa packa rensa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar