lördag 17 november 2012

Så salig jag kan vara.

I torsdags kväll när vi hade middag så kollade jag på FB och där hade vår vän Göran lagt ut en bild på Kal P Dal musikalen som går i Malmö just nu med Nic Schörder. Hm jag ska nog ringa Thore och höra om han vill gå säger jag till Camilla. Ringer och frågar visst det kan vi väl göra säger han. När jag kom hem 2315 så startade jag upp datorn och beställde biljetter.

Vi tog buffebiljetter så det var mat innan musikalen.
Tåget som var försent ner till Malmö och en liten promenad innan det var dags att gå till Slagthuset. Där fick vi ett kungligt mottagande. Vi var de första som kom in. Vi började med maten och det var buffé med olika sorters sill och lite annat gott. Sen var det kött med potatis en riktig gammal söndags middag som saknade gelé. Så var det dags och gå in i salen. Vi fick plats på den allar sista raden högst upp. Nja kanske inte helt bra. Men vänta nu även om det kommer någon lång så ser jag ändå, jag måste säga att vi satt superbra till. Vi såg bra och hörde bra.

I pausen hade vi beställt vars ett glas av god dricka och när vi sitter och dricker och pratar så ser jag någon jag känner. Ursäkta mig sa jag till Thore jag ska bara gå och hälsa. Där stod min gamla vän Jonas Tekniker som jobbade på jobb innan och hans bror Perra vars son jag hade som extradagbarn. Jonas hade precis sagt till Perra konstigt att här inte är någon man känner det brukar ju alltid vara någon och så kom jag gående fram till dem. Kul.

Musikalen var superbra jag satt och log och klappade takten hela tiden och det gjorde alla andra också. Vilken härlig musik Kal P Dal spelade. Nic gjorde honom superbra ja alla som var med var superbra. Jag har lite vänner som ska se den en i kväll en nästa helg och en i december gissa om jag är avis. Jag skulle lätt kunna se den igen. Det var med ett stort leende som vi rusade ifrån Slagthuset för att hinna med tåget hem som var försenat så vi hade inte behövt rusat. Men det vet man ju aldrig.

Tåget från stan och hem här var i tid. :)

Denna dagen innehåller lite packning, fönsterputsning av mannen och så ska vi fixa lite god mat till kvällens gäster. Vi ska ha vår årliga kräftskiva med E-L och O. Vi vet att den är sen men det spelar ingen roll bara vi har den. Det ska bli kul och ha gäster i vår flytt röra. Det spelar ingen som helst roll.

En blick i från Thore som sa att det var nog här vid datorn. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar