onsdag 31 oktober 2012

Ibland så undrar jag..

Hut tänker folk. Jag bad om ledighet i samband med vår flytt och fick tillbaka svar från chefen " Finns det ingen möjlighet och vänta med flytten till julledigheten ? " Jag höjde båda ögonbrynen till max läge och undrade om jag hade läst rätt.
Kallade på min bästa kollega och jodå det var rätt. Undrar hur han har tänkt. Ska jag ta kontakt med våra köpare deras köpare som i sin tur ska kontakta deras köpare..... för och fråga om vi kan flytta efter Kalle Anka kl 1600 på julafton för då är jag ledig?

Det börjar fixa till sig med flytthjälpen fyra vänner och två barn med respektiver har erbjudit sig. Det tackar vi ödmjukast för. Vi har skrivit en del papper och i morgon så kommer besiktigaren och ska kontrollera huset. Där ska vi vara med alla fyra plus mäklaren och den som gör själva besiktningen. Tre timmar räknar de med att det tar. Så det kommer att ta hela förmiddagen. Jaja då vet vi vad vi ska göra.

En annan sak som jag undrar över är varför tar man emot saker som man egentligen inte vill ha, jag ger bort något och så upptäcker man att det inte används och så ser man att vederbörande har fått samma sak av någonannan och den duger. Egentligen kan man ju strunta i det eftersom har man gett bort så har man. Men tyvärr så svider det ändå. Det är mycket som svider här i livet, som mamma, fru, vän, kamrat och bekant. Men det är väl som det ska vara.

Jag har lyckat och hitta något som jag och Daniel ska göra tillsammans. Den 10 juli 2013 ska vi ha en heldag tillsammans. Vi ska åka till den stora staden Malmö inte för att se mff urk nä, vi ska till Stadion och se Iron Maiden. Det är Daniels favoriter sedan han var liten. Jätteglad blev han och det är skönt när man kan glädja sitt barn. Inte helt lätt alltid.

Helgen är som vanligt fullspäckad med familjen nu när ett inte är någon mc körning. Vi ska även börja och packa. Jacobs röding finns på menyn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar