måndag 22 oktober 2012

Huset

Nu är det ju frågan ska vi ha huset eller inte. En granne ifråga sätter vårt garagebygge. Där finns en carport och den vill vi göra om till garage. Två väggar och en port. Jag känner grannen så jag frågade om det var okej. "Nej då skymmer du utsikten då ser jag inte barnen på gatan".
Jasså jaha....
På luren och fick tag i mäklaren, han kastade sig i sin tur på luren till kommunen. Inget svar då körde han dit och fick klart för sig att det är en enkel fasadändring som inte behöver grannens godkännande. Det var damen till 98 % säker med. De skulle ha möte i morgon då skulle de ta upp det. Vi får väl se hur det blir. Vi har lagt ett bud och sagt ett datum som vi tar huset på.

Annars så har det inte hänt något här förutom att jag sålde våra gamla köksmöbler. Nu väntar vi bara på att de ska komma och hämta dem.
Möte på jobb imorgon mellan 14-16 så jag tar en sovmorgon. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar