måndag 29 oktober 2012

Ja det é måndag förmiddag.

Det känns nästan som om det var eftermiddag men det är väl för att jag ha varit vaken sedan kl 0530 och det brukar inte jag vara om jag inte ska börja jobba 06. I dag så börjar jag 1330. Jag har hunnit med massor. Sköt om blommorna, strukit en stor hög tvätt, tvättat 3 maskiner tvätt, bäddat rent i sängen, ätit frukost med mannen och skickat han på jobb. Ringt lite viktiga samtal.

Nu ska jag bara läsa tills det är dags och köra och träna, jag tänkte springa men det blåser så dant så jag tar ett pass inne i stället.

I går så var Isac och Jacob här och lämnade en röding på 2,1kg som Jacob har fiskat. Mycket snällt tyckte jag. Vi hade lite fika och grejade lite. Sen var jag, Isac och Ella på en promenad. Det var en skön söndag, som Thore jobbade på.

I lördags så körde jag mcn till Brömölla och ska få tanken om lackerad, jag har fått luftbubblor de är bara små så de syns knappt men lika bra och fixa till dem eftersom det går på garantin. Vi körde till Harasjömåla och hälsade på Daniel och Cissi med barnen som var där och fiskade. Det blev bara ett snabbt besök, vi var då verkligen inte klädda för att vara ute i skog och mark. Vi skulle på Bowling kväll med Victory gänget. Mycket trevligt var det god mat och rolig bowling.

I morgon är en ny spännande dag för oss då skriver vi papper på HUSET, hoppas nu att det är rätt. Just i dag så känns det lite olustigt med tanken på att vi ska bo i DET huset. Jag vågar knappt säga det till Thore. Lite tveksam är jag nog. Ja jag hoppas att det blir bra och jag hittar tillbaka till hemkänslan.

Det var roligt i lördags för vi satt och pratade med vår vän C och att vi skulle köpa nytt hus jätteskoj tyckte hon. Men hur bor ni nu? Jag berättade. Då säger hon precis så känner jag också. Allt är jättefint bra förening, fin lägenhet, bra med trädgården, MEN hemkänslan finns inte. Det var så jäkla skönt och prata med en kvinna som förstod exakt vad jag menar.

Det blir nog bra. Vi flyttar den 1/12 och ska lämna över här den 7/12 så vi har en vecka på oss. Hoppas nu att jag får vara ledig så vi hinner med utan att stressa. Våra flyttvänner ska på SPA den helgen.Typiskt de kunde väl avboka :)  Nä då skämt o sidor. Klart de ska åka på det. Vi får väl fråga runt lite. Det andra som är typiskt det är att systersonen har kalas för sin lilla 1 åring också. Vi får väl se till och börja tidigt så de hinner köra och gratta tösen som ska göra det. Jag och Thore får ta en annan dag till det. Vi ska nog hinna med detta också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar