söndag 14 oktober 2012

Söndag igen.

Ja så var det söndag igen. Thore jobbar som vanligt. Det har verkligen inte hänt något i detta huset i dag. Jag har tittat färdigt på Sons of Anarchy säsong 4. Nu väntar vi med spänning på att säsong 5 ska komma ut här i vårt land. Man kan titta på den på datorn men det vill jag inte. Så jag väntar.
 
 
 
Denna bild på far och dotter är tagen i Klåverröd när vi var där och vandrade. En härlig dag.
 
 
 


Årets äppletavla från Kivik. Den föreställer Moder Jord. Jorden till vänster och om man tittar noggrant så ser man en kvinna till höger.
Vi hade en härlig tur ner där och det var kul att det var en söndag som Thore var ledig så han kunde vara med.



I fredags när jag kom hem från jobb och Maxi så kom Isac och Jacob. Vi hade en god tacos middag och så blev det monopoly med godis. Jacob och Thore gick in för det ordentligt medan jag och Isac tog det med ro. Det såg ut som Jacob skulle vinna men tyvärr så gjorde Thore det.
Vi hade hur kul som helst massor med skatt med dessa ljuvliga herrar.


Jacob gick in till storarummet och la sig i fåtöljen och somnade bums medan jag och Isac kollade hus på nätet. Isac tycker att det hade varit bra om vi köper ett hus på Lokvägen för då bor vi ju nära varandra. Det var kärt sagt.

Vi hade bestämt att vi skulle ut och köra motorcykel. När vi vaknade så regnade det rejält så jag och Thore bestämde att det blir ingen mc tur. Isac och Jacob tittade på oss och frågande Varför inte? Nä det regnar. OCH vad gör det då?? Härligt med ungar som inte bryr sig om vädret. Vi kläde givetvis på oss och gav oss i väg på en tur. Jag och Jacob först och Thore och Isac efter oss. Upp på Söderåsen ner mot Ljungbyhed och vidare till konditoriet i Röstånga där vi tog en fika. Mums va gott det var. Som vi blötade ner där inne.


När vi var på väg men så slutade det och regna och när vi kom närma Påarp så kom det fram lite blå himmel och lite sol. Typiskt. Vi var ganska blöta. Jacob och jag var torra innan för mc kläderna men Isac var rejält blöt. Thore har en liten bakskärm så det stänker ordentligt upp därför var Isac blöt. De är duktiga när vi kör sitter fint och stilla.



Det blev ett snabbt klädbyte och så körde vi hem till Daniel för att vi skulle vidare mot Filborna Arena och simtävling. Jacob är vår nya simmarstjärna. Han var med i en tävling som heter Stjärnskottet de simmade 25 meter valfritt. Han dök i och fick en bra start en tredje placering fick han. Super duktigt. Det var ingen av oss som trodde att han skulle vara så snabb. Han simmade bröst sim.

Ella farmors lilla fjälla var givetvis med söt som en sockertopp. Varför Thore sitter med tungan ute vet jag inte. Kanske räcker han ut den mot mannen som satt framför Ella och tittade surt på henne när hon tittade på Pippi Långstrump med ljudet ganska högt. Sur blev hon när vi tog telefonen från henne. Så klart.


Det var ju ingen bra bild men där i högen är vår simstjärna.


Det är ett par som är väldigt intresserade av vår lägenhet de ringde till mig i fredags kväll bara för att hör hur det är med grannarna och om det är lyhört här. De sjunger nämligen i kör och vill kunna öva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar