onsdag 10 oktober 2012

Jobbigt att jobba

Ja så är det. Vi ha en maskin som har gått sönder och den är svår lagad. Vi har inte kunnat köra på vår linje nu på 3 veckor utan vi hoppar runt och gör lite andra uppgifter. Det är riktigt långtråkigt. I dag så satt jag på kontoret och räknade pack ordrar till 2 linjer. Tur att de har många byten så där var och göra för mig. Jag provkörde även en ny tejp som en av våra leverantörer vill börja använda. Men det tycker jag inte är en bra idé för det fungerade inte så bra.

Efter jobb så körde jag till Väla för att storhandla till mig. Jag behöver ha lite nya vardagskläder. Börsen var full med pengar och lika full var den när jag gick där i från. Inte ett enda plagg jag hittade till mig. Jag provade och provade men nä  inte ett endaste ett jag köpte.

Jag träffade mina gamla arbetskamrater där, de var och sökte jobb, arbetsförmedlingen hade ett jobb sökar event där. Om man skriker på Väla så ekar det ganska bra där. Tack Malin A för du väckte mig när jag stod och pratade.:)

Jag hade bestämt träff med min käre vän Jenny från Ödåkra, vi brukar ta en fika lite då och då. Tre timmar gick så snabbt så det var inte klokt. Men vad vi hade och diskutera. Det är hur kul som helst och träffas för en fika, ibland är det skönt att göra det ute så slipper man och tänka på vad man ska bjuda på. Extra skönt tycker jag det är när man kommer från jobb och är lite hungrig.
Fastän dagen var tråkig så blev den hur bra som helst.
Nu är det dags för sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar