söndag 7 oktober 2012

Årets sista långrunda med hojen.

Det var länge sedan jag skrev här. Massor har hänt, samtidigt som inget har hänt. Vi hade ju kalas för tre familje medlemmar. Det avlöpte väl bra. Vi fick ett avhopp precis när vi skulle börja och förbereda så det blev en blixtinkallad Daniel som fick ta på sig förklädet och röra i grytorna. Men det gick ju bra. Allt för familjen.

För familjen är ju viktig och för den ställer man upp.

Det har varit jobb och jobb, Thore jobbar så konstigt nu, han kör inte sina turer så nu är det svårt och hålla reda på honom. Vi har en massa strul på mitt jobb med maskiner.
Vi har haft flera visningar på vår lägenhet så nu väntar vi bara på att de ska bestämma sig så vi kan säga ja till huset vi har hittat.

I fredags så kom Smokie hit Mia o Andreas skulle iväg och han kunde inte följa med. Nä då får man sovra borta. Vilken gnällhund det är. Han sov nästan inget på natten och inte jag och Thore heller. Det är Mias hund och det märktes. Han gick och letade och väntade på att hon skulle komma. Vi somnade när kl var 0515 och så väckte han oss 0735 igen. Han sa inget bara buffade på oss. Gissa om hans liv hängde löst.
Men Thore gick upp med honom så jag fick sova och det var snällt av honom. När Mia kom så packade vi matsäck och körde till Klåveröd och promenerade i 4 timmar. När vi kom hem så var både hunden och vi trötta. En god middag och så klippte jag både Mia och Thore. Sen var det soffan som gällde.

I dag så har vi varit på årets sista långtur med Ycc. Som traditionen är så bar det av till Kivik och äppletavlan. Vi körde inte raka vägen precis varken dit eller hem. 30 mil blev det. Vi har haft både sol och regn. En härlig tur med nya och gamla vänner.

Nu kom jag på, min kamera har blivit rejält blöt så några kort har jag inte tagit. Det blev den för någon lördag sedan när vi var ute och körde i ösregn. Jag hoppas att minneskortet har klart sig för jag har inte lagt in bilderna från kalaset. Jag köpte nya mc kläder som tåler vind och vatten och är varmare än mina skinkläder. Jättebra var de, inte blev jag ett dugg blöt fastän det ösregnade men fickorna var inte vattentätta och det visste jag inte. Jag fick 30 procent rabatt på kläderna och det var ju bra för de pengarna får jag lägga på en ny kamera :)

Nu har vi en ny orörd vecka fram för oss. Det är inte mycket planerat och det känns skönt. Thore fyller år i morgon och jag ska på möte efter jobb. Men jag ska nog hinna gratta honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar