lördag 22 september 2012

Kalas för tre i familjen

Japp det blir det i dag. Ett taccos kalas. Åsa 30 Thore 55 och Leo 2 år. Vi slår ihop det och har lokalen så får alla plats ordentligt. Nä det blir ingen fest bara släkten. Så ville de ha det och så blir det då. Jag och Marcus var och handlade i går och Åsa fixade goda tårtor. Men som vanligt så kommer man på lite saker som är bort glömde så nu ska jag en snabb runda till Maxi.

I Torsdags så fick vi reda på våra omplaceringar på jobb. Några blev glada och några blev ledsna så klart. Det blir ju aldrig bra för alla.

När jag fick mitt löne besked i går så såg jag att jag hade en sjukvecka på lönen?? !!!! Va jag har väl inte varit sjuk. Kollade datumet och det var när vi var i Tylösand. Nä jag har inte varit sjuk och definitivt inte ringt och sjuk anmält mig heller. På luren och ett snabbt samtal till Chefen. Oj sa han en tryckfelsnisse har varit framme. Jasså säger du det. Det är nog mina fingrar som har tryckt fel.

På Maxi så träffade jag Bengan som har hand om våra löner och han sa att det var tillrättat kommer på nästa lön. Ja  men det var väl bra skönt när det fixar sig snabbt. 14 års anställning och första gången som det har blivit ett fel.

I går förmiddag så var vi ett gäng tjejer från jobb som fikade på Väla och avtackade Carina och önskade henne lycka till med det nya livet. När vi sitter där så ser jag en som är lik Cissis syster helt plötsligt så ser jag en  liten tös i väldigt fina kläder. Men herregud det är ju min Ella fjälla. Ja så kan det vara när man ser nära och kära på fel platser.

Nu till viktiga göromål

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar