torsdag 6 september 2012

Vår sista semester vecka för denna gången.

 
Här är vi på tur till Bromölla för att hämta min hoj efter servicen. Jag var snäll och åkte på Thores och det var inte så skönt kan jag ju berätta. Sen hård sadel och så har han fotpinnarna högt upp. Jag hade ont både här och där. Mest i ljumsken och lårens utsida. Tur att jag satt skönt när vi körde hem.
 
 
Vi hade hyrt stuga i Tylösand eftersom det var där Yccs årsmöte var. Vilken fin stuga vi fick och vilket väder vi hade. Tur att vi åkte dit redan på måndagen. Det blev massor med promenader och löp rundor längs stranden och längs med stigarna runt golfbanan.
Där är verkligen fint där. Vi badade aldrig men det fanns de som gjorde det och som sa att det var uppfriskande. Tror jag det.
 
 


Här har vi Hallands regionchef. Vilken stab han har bakom sig. De var 32 personer som jag jobbat med denna träff ett helt år. Allt ska klaffa. Vi var ca 200 medlemmar. Det ska finnas boende, frukost, middag, underhållning, en bar, kaffe, te, all annan dryck, vakt, elektriker, rörmokare, snickare, härliga mc rundor för givetvis så vill man köra på fina vägar när man är på en träff.  Ja hur mycket som helst. Massor med tillstånd ska fixas. Så vi vanliga medlemmar bara kan flyta runt och ha det trevligt.

Halläningarna fixade denna träff med största bravur. Jag fasar lite för när det är Skåningarnas tur och ha det. Nästa år så är det i Mora så 2014 är det vi i Skåne som ska fixa och dona. Redan nu ska vi iväg och titta på ställen om kan ta emot ca 200 pers. Boende och mat samt samlings lokal. Tur att jag inte är RC.



En kvällspromenad på den fina stranden gjorde vi. Ofta fick vi höra av våra vänner, ni gör inget annat än är ute och rör på er. Nä det gäller och passa på medans man kan.



Visst är det fint med solnergångar.


Torsdagen så var det den stora festdagen. Då kom alla från när och fjärran. Som vanligt så körde Kjelle längst. Han bor i Kalix. Det är nästan alltid Kjelle som har längst. musiken för kvällen var Blues Brother. Det kom en HD körandes in vid vårt samlingstält och en liten man klev av. Hallå Lille Mike sa någon och han hälsade tillbaka. Det var först efter deras spelning som jag förstod att det var Den Lille Mike Watson som är en känd musiker och har spelat med Abba. Jaha ja nu trillade polletten ner. Jag är super dålig på att komma ihåg och känna igen artister. Men det var ett jäkla ös på dessa två män i sina svarta kostymer och vita tubsockar. På hela bandet. De var super bra. Extra kul eftersom Mike kör en HD och så är han medlem i YCC.


 
Vi hade sällskap med våra vänner Eva-Marie och Peter hem. Vi bor alltid tillsammans och har det kul i hop. Så nu längtar vi till nästa träff.
Men hur det nu än är så är det skönt och vara hemma. Vi har haft en härlig semester och hunnit med massor. Nästan allt jag hade på min lista utom turen till Ullared. Men vad gör det. Det finns kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar