torsdag 20 september 2012

Glädje och sorg

I dag är det ingen vanlig dag för det är Leos födelsedag. Tänk att denna lille kille fyller 2 år tiden går som sagt fort. jag var hos dem redan vid 0930 för vi skulle hinna umgås lite. Leo fick pengar på fonderna så klart och så fick han en stor traktor med släp. Vilken lycka. Det är extra kul när man ser hur glada de blir när man lyckas pricka rätt med presenterna.

Lite sur var han också i dag för han fick inte leka med födelsetåget med ljus i. Vilken liv där var på honom. Jag ska se om jag inte har något tåg bland mina leksaker som han kan få. Jag tror nog att jag köpte ett Thomas tåg till mig för ett par år sedan.
Det var prins tårta och så var det lunch mycket gott och kul framför allt. MEN den jäkla kattafanen som Åsa har den hade jag sprakat ut fortare än kvickt. Norpan går och skriker nästan hela tiden jag är där. När han har varit i lådan, för det finns fåglar utanför och säkert bara för att retas med mig för  han inte får stryka sig mot mina ben. Jag blev så sur på honom så jag stängde in honom på toa. Katta fan.


Nu i kväll fick jag ett medelande som gjorde mig ledsen och förbannad. Min gudfar farbror Gösta är död. Han somnade in stilla i lördagsnatt. Jag har inte träffat honom på många år nu pratar vi många år ca 20 år. Jag vet inte hur många gånger som vi har kört förbi hans hem i Krika och inte stannat. När jag väl stannade för några månader sedan så var där ingen och hade inte varit någon på länge. Jag har kontakt med sonen Bert på fajjan. Han har visat Gösta bilder på mig och min familj och det var ju en tröst att han visste lite om mig. Vi pratade redan om i fjol att vi skulle träffas men det har inte blivit av. Men nu jäklar så ska vi göra det.

När jag for till Stockholm och jobbade som barnflicka -76 så var de så oroliga för mig. Då började vi och skriva brev och skicka julkort till varandra. När Tant Rut dog för 10 år sedan så fortsatte Gösta att skicka till mig, det är de enda julkortet som jag har sparat på. Förutom på mina barnbarn så klart.
Jag är skit förbannad på mig själv för jag inte har tagit mig tid. Fan också.
Det gick lugnt till väga när Gösta somnade in och nu är han hos sin älskade Rut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar