tisdag 5 oktober 2010

Här firas det.

 När Carina skulle fylla 50 i dec 09 och jag i april 10 så bestämde vi oss för att hitta på något tillsammans. En idé fick vi. SPA det ska vi på. Kollade lite på nätet och så fastnade vi för Erikslund som jag och Thore vet är bra. Vi bokade redan i mars månad så vi hade ett tag på oss och längta. Men tiden går ju fort så nu i helgen var det dax.

Vi hämtade Carina och Robban i Åstorp och så satte vi fart mot Varalöv. Rummen fick vi med detsamma så lite upp packning och sedan ner till restaurangen för en liten fika. Gott så. Sedan var det dax för besöket i Spa avdelningen.

Vi var ju så fina när vi svassade runt på hotellet med våra fina badrockar.


 Badskorna är super stora till några av oss och lite små till några av oss.
Jag hade beställt en behandling som heter Nimue detox. Jag blev inpackad i en mineralrik gelé som sätter fart på cirkulationen och har en avgiftaden effekt. Skönt och ligga där inpackade på en värmebädd. Under tiden den verkade så rengjordes ansiktet och masserades. Efter duschen så blev det en god massage. Härligt.

Thore tog en Hot Stone massage som han tyckte var mycket skönt. Det bästa han hade varit med om i behandlings väg.

Det blev mycket bastubad och bubbelpools bad också jättehärligt var de.
På kvällen var det en trerätters meny. Med detsamma som vi kom in i matsalen så kom jag på att sist vi var där i december så fick vi dålig service. Jag måste ju säga att tur att vi inte valde bort stället vara för det. För den servicen som vi fick denna kväll var kanon.
Ganska så härligt så orkade ingen av oss att vara uppe så länge så det blev en tidig kväll skönt var det.

Efter en rejäl långfrukost så packade vi ihop oss och åkte hem för givetvis skulle Thore iväg och jobba. Vilket inte är helt ovanligt. Men så är vårt liv varannan söndag jobbar han.

Jag var ganska trött på när han hade kört så jag la mig i soffan för ovanlighetens skull, mycket sällan det händer. Sedan var jag och hälsade på Karin. En tur till kära sonen och hälsade på. Daniel skulle iväg och spela innebandy men de andra var hemma. Så det blev lite mys med de tre barnen. Isac och Jacob hade fått vars en present av mormor, någon spökstad i hård papp som skulle byggas upp så det roade vi oss med. Ella var runt över allt och försökte sabotera det mesta av alla och allt. Hon satt och hoppade på Isacs mage vilket båda tyckte var kul som tur var. Jag kom hem vid 20 så då var det dax för lite tv sedan så gick jag och la mig för det tar hårt och vara på spa och ha ett helt packet som heter "bara vara".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar