måndag 18 oktober 2010

Varudeklaration

Fy så nervöst det har varit denna morgon. Här har varit en man från anticimex och kontrollerat vårt hus och gjort en energibesiktning på de.
Jag har sovit dåligt i natt för jag har grubblat lite mycket på vad som skulle komma. Egentligen så var det dumt av mig för vi vet ju att det är ett bra hus. Men det kan ju finnas saker som jag som husägare inte vet eller förstår mig på.

Han kollade och rotade och borrade och luktade och mätte. Han hittade ingenting tack och lov som vi inte vet om. Det han påpekade var att vindskenorna behöver målas, jo tack det har jag hört hela sommaren så det visste jag, huset behöver inom ett eller par år målas, jo tack det hade vi tänkt göra om 4 år för då har de gått tio sedan sist. Rens trattar i stuprören saknas.

Phu det var bara det lilla. Så nu behöver jag inte vara orolig längre.
Även av denna mannen fick vi beröm för vi har ett bra och fint hus med god ordning. Med det menade han att det var lätt för honom och komma till där han behövde och att jag hade plockat fram alla papper som han hade bett om.

Nu ska jag snart åka till sjukgymnasten och sedan så blir det jobb.

Jag ska ringa till min frissa och beställa tid jag hade tänkt och gå till någon annan varannan gång jag vill bli klippt så Åsa slipper och göra det var månad på mig nu när hon är mammaledig. Kan ju förstå att hon tycker att det är skönt och slippa. Samtidigt behöver hon nog hålla det igång så hon inte är helt ringrostig och hon ska gå in och jobba lite vid jultid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar