tisdag 26 oktober 2010

Lugn och ro

Ja det är vad jag har. Sitter här vid min dator och dricker kaffe och bara är. Jag har två skåp till som behöver ses över. Annars är det så fint inför visningen. Hoppas nu att det kommer en massa människor. Jag tänkte innan ringa mäklaren och fråga om det är någon som har anmält sitt intresse, men jag vågade inte. Tänk om hon säger nej tyvärr. Om det skulle så vara så får vi väl sitta här med två hem då. Det går ju ett tag. Vi kan ju ha huset som weekend house. Haha det hade  väl varit något.

I söndags så ringde en man och frågade en massa om mina Klöva Hallar möbler. Mannen är med i styrelsen för Klöva Hallar i dag. Han var mycket intresserad av de. Men skulle återkomma för han var tvungen och prata med någon annan i styrelsen. Efter en timmer ringer en kvinna och presenterar sig som kassören i klöva föreningen. Hon och hennes man var nästan här i byn så hon undrade om de kunde komma och titta på möblerna. Javisst sa jag. De köpte dem bums. Jag får ha dem till vi har haft visningen snälla människor det finns.

Men vad jag blev glad att de kommer tillbaka till Klöva Hallar efter 34 år på vift. Nu har jag en möjlighet till att åka dit och dricka kaffe eller ta en sväng om och så sitta i mina möbler. Soffan är väl inte så bekväm men stolarna gillar jag och sitta i.
Thore lämnade Åsas tvskåp till Framtid och det ska vi göra med hennes tjock TV också, när vi kommer lite närmare flytten. Än är det ingen som har hört av sig om den. Vem vill ha en tjock TV i dagens tunna samhälle. haha.

I går så var jag på Gymmet och tränade så himla skönt och inte gjorde det ont någonstans heller. Skönt och komma igång. I dag sprang jag Tollarpsrundan i det härliga höstvädret. Det känns så skönt visst det är tungt och det är inte mycket med min kondis men det kommer väl snart tillbaka. Jag ska till gymmet i morgon och styrketräna vet inte om jag ska ta ett pass IW eller spinning också. Jag behöver ju inte ha så bråttom hem. Vi får väl se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar