söndag 17 oktober 2010

Tdien går och jag med den

Men ibland fattar jag inte hur snabbt det går. Pratade precis med min vän I och hon berättade att det skulle hända en kul grej hos dem i november. Jaha sa jag det är ett tag till. Men helt plötsligt kom jag på att vi faktiskt är i mitten på oktober. Jag tror inte att jag vågar blinka för då har väl både jul flytt och Thailands semestern varit.

I dag har det varit en sådan härlig dag. Soligt och kallt. Vi började i morse med att packa Thores bil med loppis saker och körde iväg till bakluckeloppisen. Det började lite trögt tyckte jag men sedan så rasslade det till. Massor med saker blev vi av med. Men tyvärr så fick vi behålla en del. Nu vet jag att Gualövs IF kommer att bli glada för de får de saker som blir över. Där var en del saker som jag hade förra lördagen också så då är det inte lönt och ta dit det igen. Dagens vinst 575 kr inte dåligt när man tar 5,10,15,20kr.
Nästa söndag ska jag och Mia dit det har jag lovat henne. Hon har en del grejer att sälja.

Precis när vi var färdiga för att packa ihop så ringde sötaste Isac för att höra hur det gick för mig och farfar på loppisen. Riktigt varm och hjärtat blev jag.

När vi kom hem så kom Isac Jacob och Ella. De skulle vara här medan pappan körde till CityGross och veckohandlade. Så mysigt vi hade det. En god fika lite lek och så skulle det ritas så klart. Ella klättrar överallt och så är hon överallt också på två röda.

Jag behövde stryka min tvätt och det var hon snäll och hjälpte till med. Hon tog tvätten till mig och jäklar vilken fart jag fick ha på järnet. Ella är så söt och god och lättlärd. När man trycker ut vatten från järnet så pyser det och det var jag ju tvungen och göra. Haha Ella också sedan så skrattade hon så gott.  När det var dags och mangla så fick pågarna hjälpa till. Ta upp luckan och fälla ner den. De tog sitt uppdrag på största allvar. När vi var klara med tvätten så kom Daniel och då blev det lite tannagnissle vi vill inte hem. Nä sa han jag tänkte tvätta bilen först. Jippi vi ska vara här längre. Kul sa jag och det menar jag. Nu så var det sy maskinen som skulle fram. Isac behövde sy ett mobilfodral. Jodå det blev så fint så. Kul och sy med maskin.
Snälla Daniel tvättade även min bil och det tackar jag för ödmjukast. Det gör hans pappa också. Skönt och slippa. Vi fick ju ha lite kvällsmat innan de åkte hem så snäll farmor som jag är så bjöd jag på deras favorit. Korv med bröd. Isac åt två Jacob en Ella en och en halv korv.Två matvrak och en mus hade vi här.


Nu har jag ägnat kvällen åt lite städning och annat hushålls göromål. Samtidigt som jag pratade med I i telefon. Det är så kul när det ringer i luren i stället för dessa sms som nästan är vanligare. Nu har vi fått bestämma vårt Jula spa. Jag längtar lite men inte mycket för det ska hända massor med saker innan det blir december. Jag måste ju säga att jag är tidigt ute för jag har köpt en julklapp. Till vår söta Leo. Vi ska hålla dop för honom i november, tyvärr så gick det inte och få ihop det så han blev döpt på Åsas dopdag den 7 nov utan det blir två veckor senare. Ja det hade bara varit roligt om det hade blivit samma som Åsa. För Daniel och hans förstfödda är döpta samma datum utan de visste om de. Då hade det varit kul om Åsa hade kunnat pricka in sin dag. Men det gick inte det spelar ingen roll.

Annars så har denna vecka bara rusat iväg, om det har hänt något stort vet jag inte jo det vet jag min bästa vän E-L fyllde 50år. Så nu är vi lika gamla igen.

Jag har börjat och jogga och det känns jättebra. Lite tungt men det är ju kondisen som är dålig. På tisdag ska jag ta en tur till gymet och det har jag längtat efter. Ska bli kul.

I morgon ska här komma en kille som ska göra en varubesiktning på huset. Fotografen var här i onsdags så nu rullar det på. Mäklaren trodde att det skulle komma ut på nätet mitten på veckan. Spännande en vän till mig berättade att hon vet en familj som är intresserad. Ja jag hoppas att det är många som är det. Liten budgivning vill vi ha.

Haha det som ska bli kul är och höra folks reflektioner när det kommer ut att vi ska sälja. För vi har inte berättat det för någon i byn.
Ett år när jag och Thore hade motsatta semester perioder så rullade jag ner våra persienner i storarummet innan jag åkte iväg till vår husvagn, eftersom jag inte var hemma så var där ingen som drog upp dem.

När semestern var slut och Mia började skolan så var det nytt med delade klasser så hon skulle gå i en 5-6 a. Så vi hade föräldramöte snabbt efter skolstarten. När jag kom dit till skolans matsal så satte jag mig vid ett bord och efter en stund så kom en mamma och satte sig sidan om mig och sa: jag måste bara fråga om du har flyttat från byn?? Nä sa jag de har jag inte varför undrar du det sa jag ?? Jo för i somras när jag gick förbi ert hus så var det så tråkigt i fönstren för persiennerna var nere hela tiden så då tänkte jag att nu har Ethel flyttat.
Är det någon som tror att jag blev förvånad, snopen  och paff??? Jodå det blev jag helt ställd. Men jag kunde lugna mamman med att det var Thore och Daniel som hade varit hemma och de såg inte någon anledning till att dra upp persiennerna.
Jag vill bara säga SKAFFA DIG ETT LIV OCH SKIT I MITT.
Samtidigt ska man kanske var glad att man kan få folk till att reagera lite det är ju bra att andra håller koll på ens hus när man inte själv är hemma.

Ja vi får väl se hur det blir när huset kommer ut på nätet.

I går så tog vi den sista långrundan med motorcyklarna, vår plan var äppletavlan i Kivik. Haha vi kom inte hela vägen dit. Det var svinkallt så vi körde en kortare runda. Ett stopp hos min syster i Teckomatorp blev det. Men det var härligt och köra nu kommer det inte och vara många gånger kvar innan vi får ställa in för säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar