tisdag 19 oktober 2010

Tjock tv

I dag kom Thore på att det inte är modernt med tjock tv. Bättre sent än aldrig. Vi har en till salu på blocket men ingen har hört av sig på den. De grejer som vi inte får sålda ska vi lämna till förmedlingen i Tyringe.

På torsdag ska vi sätta ut Thores leksak (trädgårdstraktorn) på blocket för med de 100 kvadrat meter tomt vi ska ha så behövs ingen traktor inte. Synd att Daniel inte har större för då hade han haft en fin julklapp.

I dag var jag och tränade Inndoorwalking för första gången på 4 månader och det kändes kan jag säga. En liten smärtande känsla fick jag i ljumsken men jag tog det lugnt. I dag ska jag få ultraljud på skinkan av sjukgymnasten på jobb samtidigt som jag får akupunktur i min arm.
Det är en muskel som är elak mot mig som sitter ganska långt in i skinkan så vi får väl se om det blir bättre.

Lite problem har jag med att ta på strumpor och tvätta höger foten för när jag tar upp foten mot vänster knä så gör det jäkligt ont. Men nu kan det bara bli bättre.

Efter träningen var jag hos söta Mikaela på Hår och Skönhet och blev klippt. Än känns det super bra hoppas att det gör de efter tvätten också. Men vilket snack det blev på salongen när de såg att jag hade bokat tid. Hahaha kul och få i gång dem. De tyckte att de var märkligt att Åsa inte skulle klippa mig. Men den tösabiten är faktiskt mammaledig. Så det tycker jag nog att hon ska få vara ett tag, utan hela släkten kommer och ska bli klippta.

Jag har kommit in i en period när det inte alls är kul och köra och jobba, riktigt tungt är det. Jag försöker hela tiden komma på någon bra anledning till att slippa. Men den har jag inte kommit på än. Så det är bara till att bita ihop och se till och komma iväg.

Nu är det inte långt kvar innan vi har huset på nätet. Ojoj vad det kommer att pratas här i byn. Hahaha
Visningen blir den 1 november. Så det är lite förberedelser inför den. Jag ska plocka bort en massa kort som vi har på barn barnbarn. Så vi kommer att ha en massa spikhål i stället. Men som en sa på jobb. Du ska ju plocka ner dem ändå. G har så rätt så.

Men var sjutton gör man av med toaborsten, ställer jag in den i ett skåp så är det väl någon som tittar där. Det stod i en sådan där notis in för visningen städa kylen och kasta gammal mat. Jag har ingen gammal mat men inte fasiken kollar folk i min kyl, eller det var bara jag och Thore som inte gjorde det. Jag tycker att det är lite förargligt och titta in i folks garderober. Men det gäller nog att vika tvätten fint så det ser snyggt ut för nyfikna Greta när hon kommer.

Nu ska jag diskutera livet med mannen innan jag kör till jobb.

2 kommentarer:

  1. Tjock tv...ja, det är grejor det! Hoppas vår håller länge! Folk blir så feta på platt-tv!
    Jag har massor av tavlor jag inte får plats med, de kan du sätta upp på spikarna som blir över. Det är för löjligt att man inte kan ha sina fototavlor uppe tycker jag! En kompis som sålde sitt hus, hörde att en av spekulanterna frågat efter visningen: "Bor det ingen här?" Bara för att man ska styla så...
    Håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Tack kära du för du håller tummarna för oss.

    SvaraRadera