söndag 10 oktober 2010

Oj vad tiden går

 Jag har inte kommit på att man ska göra tvärtom med bilderna nu mot innan. Så nu är mina bilder i fel ordning plus att en bara försvann. Konstigt.

Fredag gick åt till att titta på marklägenhet, vara hos Åsa, och handla, och sist men inte minst prata med mäklare. Herregud vilken djungel det är och inte vet man något heller hur det fungerar. Nu tycker vi ju att vi har massor med pengar men vi måste ändå ha lånelöfte från banken. Jaja det ordnar sig väl alltid.

Vi får väl se hur det går om vi får den vi vill ha och vi får vårt sålt.

Fotografen kommer på onsdag så dår får vi ha det så fint så möjligt här. Massa jobb framöver.


Vi började på vinden i går med Mia´s hjälp och då bestämde hon och jag att vi skulle besöka bakluckeloppisen  i dag söndag och se om vi kan sälja lite grejer i stället för att skicka iväg allt till loppis.



 Så har såg det ut när vi tänkte packa ihop och köra hem. Men under tiden vi packade ihop så sålde vi ett par puzzel och spel.
 Så här såg det ut från början. Så det var massor vi blev av med. Det dyraste vi sålde var för 40 kr annars så var det mycket för 5 kr 10 kr och 20 kr. Men det kan kvitta för jag ville inte ha något av det vi hade med. Jo förresten jag sålde en servis till Åsa för 100 kr. Inget att pruta sa killen som köpte den. Nä du skulle våga sa jag. Egentligen är det inte klokt vad folk handla och så en massa skit som där var. Ja inte det jag hade med. Hahaha.
Vi tjänade 600 kr och det är väl fina pengar för massor med gamla grejer som man inte behöver.

Lördag kvällen tillbringade vi på The Tivoli i Helsingborg med vännerna C+L och var och tittade på The Gass Show. De spelar en massa gamla Gasolin låtar och deras trummis är den berömde Sören som spelade med Kim Larsen på den goda tiden. Här på bilden är min arbetskamrat Poul som är med i bandet. Vilket ös det var där jätteskoj. Jag och C hade med oss trosor i storlek 56 som vi hade skrivit på och som vi kastade upp på scenen till honom. Ja vi hade kul och där var ingen som kunde undgå och vad vi gjorde för det kändes som stora lakan vi kastade.

Ja det var en super kul kväll, extra roligt när det var första gången som vi fyra träffades och var ute tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar