måndag 27 september 2010

Veckans bebis

När jag jobbade natt så lyssnade jag mycket på Vaken i P3 och P4. Jag tycker att det var kul och höra på dem. De har lite tävlingar och så kan man skicka in till veckans bebis. Det gjorde jag när min väns dotter fick lille Simon och likadant när lilla Ebba föddes. Inte för jag trodde att hon också skulle komma med utan mest för att det skulle bli lika. Men Ebba kom också med. När man blir veckans bebis så ringer de från radion och gör en interjuv med mamman eller pappan i direktsändning. Interjuven får man sedan på en cd skiva. Ganska kul och ha.

När Daniel och Cissi skulle ha Ella så ska Daniel klart ifrån om att detta ville de inte vara med om. Punkt slut. Nä jag är ju snäll så jag skickade inte in. Men jag kom på att Åsa sa att det skulle hon vilja vara med om det när Simon var med.

Jag är bra på att komma ihåg vissa grejor bland annat detta. Så i förra veckan fick Vaken ett mail om veckans bebis.

Hej vaken!

Jag heter Leo men har blivit kallad för Molle nu i nio månader. Om jag hade varit en flicka så skulle jag ha hetat Moa alltså MO om jag var som jag är en pojke så skulle det bli Leo alltså LE det andra L ´et kommer från mitt efternamn Ludvigsson. Smart eller hur?

Nu är jag ju en vacker liten pojke som föddes i Helsingborg den 19 september kl 0627. Jag vägde 3275 och var 48 cm lång.


Jag har redan gjort klart för mina föräldrar att jag är en pojke som tycker om att busa. För det gjorde jag med dem. Det började i fredags kväll den 17 då tryckte jag på lite så vattnet gick. Oj vad glada de blev. Men haha jag bestämde mig för att stanna lite till. På lördag morgon så lurades jag lite igen. Haha de åkte iväg till BB en gång till men de fick så snällt åka hem igen. Mamma sa att det var den längsta lördagen i hennes liv. Det enda hon väntade på var att jag skulle sätta fart på riktigt.

Vid 2230 då tänkte jag nu ska jag nog komma ut. Så då kom värkarna igång på mamma så de åkte till BB. Men när vi kom dit ångrade jag mig lite grann så då blev värkarna svaga. Tji fick jag då kom barnmorskan och sa nu sätter vi dropp så Molle kommer ut. Då blev jag tjurig. Men ännu en gång så fick jag tji. För när mamma hade plågats länge så kom doktorn med SUGKLOCKAN han fullkomligt slet ut mig ur det varma trygga.


Ja det är inte så illa och vara här ute de passar upp mig bra och jag har fått massor med uppmärksamhet från mormor morfar farmor farfar morbror moster farbror och faster. Jag kan tänka mig att det kommer och bli ännu mera av den varan nu när jag har kommit hem. Nu ska vi bara mysa och ha det bra hemma och lära känna varandra lite mera.
Det hade varit kanon kul och bli veckans bebis. Vi får väl se om jag har tur.


Kramar till er på Vaken från Leo Ludvigsson.

Åsa ringde för ett tag sedan och berättade att någon från radion hade ringt. Jaså sa jag det var en fräck en vad vill de. Sedan så skrattade vi för ingen av oss kunde hålla oss.

Så på söndag morgon 0538 ska Åsa vara med i radion. Synd att jag inte är hemma då, men jag får lyssna på de på nätet.

Ganska kul att jag har skrivit tre gånger och så kommer alla "mina" bebisar med.

I morgon efter jobb ska jag till Energikliniken på zonterapi det ska bli mysigt. Känner redan hur ont det kommer att göra också. Hahaha
Efteråt ska jag till Åsa och kela med Leo. Ljuvlig eftermiddag blir det.

Isac och Jacob tyckte det var kanon bra att deras kusin var en kille. Ella farmors fjälla är så nyfiken på honom hon vill gäran känna. Torsdagen kommer jag att tillbringa hos dem. Längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar