söndag 19 september 2010

Lång natt

Detta har varit en av de absolut längsta och fruktansvärda natt jag har haft på många år. Det satte igång på min kära lilla flicka i fredags. Då gick vattnet så då åkte hon in men där var inga värkar så hem igen. Hela dagen i går gick hon och väntade. 2230 ringde hon och sa att de skulle in för då var det på gång på riktigt. Puh sa jag va skönt nu jäklar ska jag bli mormor.

Vi hade våra vänner på middag jag bjöd på räkpaj, mexikan tacospaj, och västerbotten paj, sallad och vin och öl till det. Till dessert blev det en mascapone med färska bär. Mycket gott. Tankarna var ju hos Åsa hela kvällen. Så länge vännerna var här var det lugnt. Åstorparna åkte hem 2330 och mörarparna stannade till kl 0100. Skönt att de var kvar en stund. Därefter så var de disken som skulle fixas och se till så att det blev ordning och reda igen.
Inte ett ljud från Åsa.
Det är inte mycket som jag har sovit i natt mest legat och kollat klockan och väntat på att telefonen ska ringa. Nu när kl var 0630 var jag tvungen och gå upp för jag har ont i hela min kropp en riktig värk har jag fått jag mår fruktansvärt illa. Snyggt nu blir jag sjuk. Men inte blir jag det. Det är så här min oro för mitt lilla barn tar ut sig.
0715 ringde jag till förlossningen enbart för att fråga hur Åsa mår. Tradiga sköterskan sa jag ska be dem ringa. Nej det vill jag inte, stör dem inte, jag vill vara veta att hon mår bra.
Så nu väntar jag ingen. Visst är det sund om mig. Hahaha nä då icke ett dugg. Men och inte veta hur hon har det gör mig galen.

Nu ska jag tömma diskmaskinen och vika lite tvätt så går tiden förhoppnings vis och snart får jag ett samtal att Mollebus den filuren har kommit ut. Vad är det man brukar säga, Inget är som väntans tider. Usch för tillfället hemskt. Inte är det lätt och bli mormor inte.

1 kommentar:

  1. Jag vet precis hur du känner dig! Hoppas du har hört något nu då!
    Vi tänker på er och håller tummarna!
    Många kramar från oss alla tre!

    SvaraRadera