onsdag 22 september 2010

Tisdag kväll

Ja så sitter jag här vid denna maskinen och vilar mig efter jobb och innan jag ska lägga mig. Hahaha Egentligen så kan jag lägga mig med en gång när jag kommer hem men idag skulle jag kolla lite här så då blir det alltid lite mer än vad som är meningen.

I går så var vi och hälsade på Leo på BB, vi fick sitta i hisshallen så det blev inte så lång stund precis. Men dock en gose stund. Givetvis så är han så jättefin. Han hade en overall på sig som  vi har köpt i Thailand storlek 50 och den var ganska så stor till honom. Men innan vi hinner blinka så har han växt i den.

Åsa mår ganska bra. Blodvärden är ganska dåliga så hon fick två påsar blod i dag. Så nu håller vi tummarna att värdena är bra i morgon när de ska ta nya prov på henne.

Det är så skönt för Åsa har verkligen inte bråttom till att komma hem utan hon tycker att det är lugnt och tryggt att vara kvar på BB. Det är så bra sa hon. Här är en röd knapp som man trycker på så får man hjälp. Ja den röda knappen har man ju inte hemma.

Nu har jag tagit itu med min träning till vis del. Jag börjar med snabba promenader denna veckan. Jag kunde faktiskt inte låta bli och springa 50 meter i dag det kändes så himla bra. Men inget mer spring än. Nästa vecka ska jag börja med styrke träning och utöka de raska promenaderna. Det känns bra i ryggen nu, tennisarmbågen känns ok jag har två akupunturbehandlingar kvar. Men låret och höger bakdel är fortfarande inte bra. Får väl höra med någon som vet vad jag ska göra. Men jag är på G iallafall.

Idag var vi och tittade på en mycket fin lägenhet på Ringstorp. Den var nästan perfekt. Stora rummet var kanske lite litet till vår soffa. Men det finns ju flera sådana. Soffor alltså. Det som den lägenheten faller på är att vi inte får garage med detsamma och det måste vi ha. Jag ska ringa mäklaren i morgon men jag tror inte att han kan göra något åt det för han sa idag att det var ganska lång kö. Men där är en del gamla som har sålt sin bil och har garaget kvar till förråd. Tänk om någon hade städat så kunde jag överta de. Hahaha

Vi ska börja och gå igenom vad vi har på vinden och garaget och se om där finns något som vi redan nu kan avverka. Man får kanske ha en garage loppis. Eller inte.

Nu är det dax och tänka på refrängen jag har ett hårt program i morgon förmiddag. Kl ringer 0715 då är det 4,5km promenad, färga håret, ut på stan och leta efter något snyggt och ta på mig på fredag när det är personal fest, besöka ryggakuten och sedan jobba. Känner redan hur trött jag kommer att vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar