onsdag 8 september 2010

Snabba jag

Denna veckan har jag varit hemma från jobb bara för att kurera mig. jag är inte sjuk jag har bara ont. Tyvärr så blir det inte bra när jag jobbar alltid. Men nu har jag bestämt mig. Nu ska jag bli bra.
En vecka i lugn och ro massor med små promenader och cykelturer. Jag har bara precis tagit hand om mig själv.
Ja lite hushållsarbete har jag förstås gjort när jag har velat det själv. Min rygg känns hyfsat bra men jag har fortfarande lite för ont i armen för att det ska kännas bra.

Det har varit en längre period nu som jag har vilat hemma bara för att jag ska kunna jobba. Det är riktigt ur tråkigt och göra så. Det är en massa saker som jag vill göra men som jag inte kan eftersom det gör ont och jag måste vila för att kunna jobba. Men nu är det slut med det. De tog bara 6 år för att jag skulle komma på de.

I dag så tog jag cykeln hem till barnbarnen för en mys förmiddag. Promenad runt byn med lilla Ella och så hämtad vi Jacob på dagis. Vi tog en fika och sedan så låg vi och tittade på en film. Natt på museumet 2, kanske inte min favorit men Jacob tyckte om den. Han var lite sliten efter sina 3 timmar på dagis. Jag tror nästan att det är en förkylning på G hos han. Innan jag cyklade hem så hämtade jag Isac på skolan. Det är så kul när man ser hur han lyser upp när han ser mig. Det var bestämt att han skulle iväg med en kompis så jag tog min snygga hoj och cyklade sakta hem i motvinden. Jag tyckte att det gick lätt ditt.

En promenad i byn tog jag en tur hem till min käre vän som är sjuk tyvärr orkade hon inte träffa mig men jag hade en trevlig stund med hennes man.
Nu så ska jag ligga på rygg och läsa får väl se hur det går jag som tycker mer om att sitta upp och göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar