söndag 29 augusti 2010

Rally med YCC

Vaknade till ett hyfsat väder. Både sol och blå himmel och lite moln. I dag ska vi köra vårt första mc rally. Lite spända på vad det är för något och hur det hela ska gå till är vi.

Lite info har vi fått av vår käre klubb kompis och granne.

Susanne ska med så hon kom precis på avtalad tid så klart punktlig som hon är. Första stoppet blev macken i Bjuv. Sedan så gick det i en härlig fart ner till Södra Sandby. Där träffade jag en gammal jobbekamrat Berne kul för det var längesedan.

Här betalade vi avgiften på 50kr per hjälm och så fick vi start korten och kartor. Jag hade påpassligt tagit med en plastficka till beskrivningen så det skulle vara lätt för Thore och läsa. Haha

Vi körde från S.Sandby och så stod det vänster ut från macken, mot Gårdstånga och så km, vänster mot Igelösa 3, höger mot Örtofta 2. Osv tills vi hade kört ca 11,5 km runt om i mitten av Skåne. Det fanns 3 kontrollplatser som det var frågor på som man skulle svara på. Lite synd nu men jag minns inte frågorna. De var svåra. Inga aha detta kan jag fråga. Men det löste sig. Vi var ju tre kloka huvud ihop som hjälptes åt.


Här har vi kommit till den tredje kontrollen och här möttes vi upp av Jörgen. Skönt och stanna och sträcka på benen och svara på frågorna.

Hur mycket majs i procent är det i whiskyn jodå det kunde Thore 39% "Helge".
Nu har vi bara sträckan över Söderåsen mot Hanksville Farm kvar. Sedan så har vi kört hela vårt rally utan att behöva vända och köra fel.

Ganska bra när Thore läser beskrivningen och så försöker jag komma ihåg vad som ska stå på skylten där vi ska svänga. Det gick så himla bra och solen sken på oss hela tiden.

När vi kom i mål så lämnade vi våra lappar och så blev vi serverade kaffe och korv. Det var riktigt gott. Vid nästa rally ska vi ha lite kaffe med så vi kan ta en fika på någon kontrollplats. Vi blev glatt överaskade av Farmen så fint här är jätte trevligt.

Så var det dax för prisutdelning. Det var 4 stycken som hade tio rätt. Det hade både jag och Thore. Men jag stöp på utslagsfrågan. Jag skrev 328 makaroner och Thore skrev 410 st. Så han den stolte fick andra priset. Jätteskoj duktig man jag har. Fastän det var jag som skrev svaren till honom. Haha Vi får väl dela på priset. En snygg röd yamaha keps och en blå fin tshirt. En ny jobbe tröja. Plus 300 kr i presentkort på MC Huset i Malmö. Kanonbra.

Snyggingen i kepan.
Snälla Jörgen gav mig sin blåa keps som han vann. Tack så mycket säger jag. Undrar om pågarna vill ha vars en.
Jag vann faktiskt också förresten på mitt startnummer. Tur nr 8. Jag valde en buff som det står yamaha på. Går ju bra så länge jag kör yamaha.
Kalas i Klippan hos Ida som fyller 7 år på tisdag hann vi också med. Där blev vi bjudna på pasta sallad med tillbehör kaffe och kaka och så träffa släkten. Trevligt.
Första dagen utan smärt stillande tabletter det känns ok. Hade lite känning i låret innan men nu känns det bra. Jag håller tummarna stenhårt för att det ska fortsätta så här.
Nu är det dax och förbereda sig för en ny arbets vecka och måndag morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar