torsdag 19 augusti 2010

Oj vad mycket jag har gjort

Denna dagen har verkligen varit en arbetsam dag.
8 timmar på jobb. Det var tufft vi ska vara 4 personer på min linje men vi var bara 2 på grund av semestrar. Då får man slita lite mera. Så det var skönt när kl var 1400 så jag kunde stämpla ut.

När jag kom hem så försökte jag få Thore med på en promenad men nej tack sa han. Jag ska göra middag. Den middagen som lagades så hade han hunnit och gå med. Men jag gick själv. Jag ska inte gå så långt och inte så fort så det blev en tur i byn. Upp om ålderdomshemmet och sedan tog jag vägen förbi vännerna Jocke och Ann-Britt. Jocke var ute och slet med sitt bygge så jag var ju tvungen och säga hej. Vilken tur jag hade jag blev bjuden på tre kaffe. Jättemysigt kaffe och en pratstund ute i det fina vädret.

När jag kom hem så satte jag mig vid datorn ett tag och sedan när Thore körde så gick jag ut och började tvätta min motorcykel. Det som är tråkigast är och torka den så där inte blir en massa vattenprickar på den för det tycker jag inte om. Efter torken så tänkte jag att den kan så ute och lufttorka lite också, för jag skulle polera den ordentligt. Under tiden jag väntade på att den skulle bli riktigt torr så tänkte jag, jag kan nog tvätta Thores mc också. Men så blev jag lite tänk om jag inte får in den igen. då får den stå ute eller så får jag ringa efter en god vän. MN han ska känna sig träffad. För till honom hade jag ringt. Men som den kvinna jag är så klarade jag det galant.

Den är tvättad och torkad men polera får han minsann göra själv det får vara någon gräns med snällhet i denna familj.
Något som jag ska kolla upp det är hur fanken vår "blåsmaskin" fungerar. Jag kommer inte ihåg vad den heter. Jag tänkte ringa Daniel men så kom jag på att det är inte så viktigt jag kan torka med trasa. Jo det är en kompressor och den är bra och blåsa torrt med. Fungerar när man ändå ska polera.

Nu ska jag se om jag får igång TV´n sedan ska jag gå och lägga mig, jag har lagt mig super tidigt två kvällar så i kväll tänkte jag vara uppe en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar