söndag 8 augusti 2010

Första arbetsveckan med massor med kul.

Så mycket det kan hända på en vecka och vad man kan hinna med om man vill. Måndagen gick ju åt till jobb och träning en god middag med mannen som är ledig.

I tisdags var en sådan mysig dag efter jobb jag har fått en ny bok och den ska jag snart börja läsa ska bara läsa ut Mari Jungstedts Den farliga leken. Riktigt spännande nu i slutet känner att jag måste läsa ut den i kväll. Jag som skulle lägga mig tidigt för jag har en tuff onsdag fram för mig.

Jo då jag hann läsa ut boken men inte kom jag i säng tidigt inte. Onsdagen började bra jag fick en tanke i bilen till jobb jag ska nog försöka gå hem en timme tidigare i dag.

När jag kom till jobb så förstod jag att det inte skulle bli så eftersom det fanns för lite personal. Jaja det är bara till att jobba och se glad ut. Tiden går snabbt och när kl är prick 14 så stämplar jag ut. Nu har jag brått. Jag ska ju träffa sonen med familj i Simrishamn. De är på tält semester där. En god middag ska jag få. Inte illa och köra 30 tur och retur för en god middag.


Här har vi lilla Ella som precis har vaknat från sin middags lur. Söta skitiga tösen. Hon storm trivs kan gå lite som hon vill de ligger precis vid lekplatsen så det är massor med lek.
Här har vi Isac som gör en framåt volt på luft kudden som är precis nedan för deras tält. Här tillbringar pågarna alla sin vakna tid. De får ligga i blöt ett par timmar när de kommer hem om deras fötter ska bli helt rena.

Jacob är inte ett dugg sämre än sin bror. Volt på volt gör de. Bilen i mitten är Daniels nya. Han är väldigt nöjd med den. Kul.
Jag stannade till kl 1945 då hade vi tagit en promenad och grillat grillspett. Mycket gott. En fika tog vi när jag kom. Så det har varit en riktig lycko dag. Kändes lite vemodigt och köra hem. Men det gick bra tog knappt 2 timmar. Bra vägar och lite trafik. Så när jag kom hem var det sängen som väntade på mig. Så bums i säng.
Torsdagen på jobb var bra jag var lite trött så det gällde och stå upp så jag inte hamnade i koma. Lätt hänt om man sitter. När jag kom på hade jag super ont i ryggen så jag tog en promenad runt i byn. Sedan så var det bara till och börja läsa den nya boken Vår bästa tid av Penny Vincenzi, den verkar bra vi får väl se om den är de när jag har kommit i gång.
Fredagen var en riktig långfredag 0600-1730 så blir det ibland inte alltid lätt och bara gå ifrån jobb när det har hänt saker. Jag fick vara kvar och vänta på el jouren enbart för att vi skulle jobba övertid på lördagen.
Jag åkte till Åsas jobb och hämtade hennes nyckel och körde hem till henne och satte på kaffe och tog en kopp på hennes altan. Strax kom hon hem och där efter Marcus. Det var för han skull jag var där. Här ska vi knyta slipsen så han är riktigt snygg på bröllopet i morgon.
När jag kom hem var kl 2030 då blev det nästan sängen med en gång. Kl ringde 0430 i lördagsmorse. Jobb en lördag morgon kl 0600 ja hur konstigt det än låter så är det frivilligt och jag har bestämt det helt själv.
Jag Carina Magnus och Kalle kämpade i 8,5 timme vi hade ganska hårt motstånd av maskinerna. Men även denna dagen tog slut på jobb. Nu tänker jag 8,5 timme övertid är en dag ledig som jag kan njuta av troligtvis i Thailand till vintern. Ljuvliga tanke.

Jag hann bra hem och ta en snabb dusch och byta om för sedan var det träff i Lerberget hos Anna-Maj och Magnus. Här ska spelas UNO. Här sitter två åldermän. Det ser ut som de har de ganska gott. Vi grillade och åt gott och spelade Uno som Magnus vann Grattis det var första gången tror jag.

Ja då får väl jag och kära syster yster var ålderkvinnor eller man har inte det i släkten kanske. Kul och träffas i alla fall. Det blev inte speciellt sent som tur var för jag orkade inte. När kl var 2230 höll jag på och somna med korten i handen. Hahaha så är det efter 6 förmiddagar.
Nu tror säkert alla att jag sov länge i dag. Men nej då. Jag var uppe kl 8. Thore kom en timme senare. Efter en super god söndags frukost så hjälptes vi åt och städa sängen. Dammsuga de tjocka madrasserna. Jag orkar inte lyfta upp dem själv så vi brukar hjälpas åt med de. Nu är där rent och fint i sovrummet. Fönstren putsade, gardinerna i maskinen så de kan jag nog inte hänga upp förrän i morgon.
Jag pratade med Åsa i telefonen och då gick jag runt och kollade ut. Hela trädgården var full av dessa fåglar.

De finns säkert i flera hundratal här. Har inte sett de innan men varför är de på min gräsmatta. Lite räligt tycker jag. Hoppas att de flyger vidare för jag vill inte ha dem här.
Det är en regnig söndag så jag ska fortsätta och greja här lite tänkte jag. Just nu så lyssnar jag på Annika Österberg som sommarpratare synd att det programmet går i P1. Jag missar det ofta på grund av det. Jag ska gå in och kolla sedan vilka jag har missat och lyssna på de genom datorn.





3 kommentarer:

  1. Fy tusan vilka räliga fåglar du har!

    SvaraRadera
  2. Ja fy tusan tur att det regnar så jag inte behöver vara ute eller ha öppet. Urk

    SvaraRadera
  3. Urk så äckligt.... Då var tom Hannas duvor bättre :)puss dottra.

    SvaraRadera