fredag 27 augusti 2010

En vecka lång eller kort

Jodå det blev en super mysig grillkväll med barn med familjer. Maten var god och vi hjälptes så klart åt att grilla. Jag började och Daniel fortsatte. Han säger alltid jag är inte här för att grilla bara äta men ändå så tar han tången i från mig.

Det var lite synd att Mia och Andreas inte kunde stanna så länge. De hade bestämt träff med någon kompis i stan. Men vi hade nöjet och får bjuda Patrik på middag och så lärde vi honom hur kärleken frodas i en familj som vår. Hårt och högt. Haha

En runda kub blev det till Daniels och Åsas stora förtvivlan. De blev tvingade riktigt ordentligt. Men va kul det var. Vilka vann????????? Jo tjejlaget och Isac så klart. Jag säger som Jacob. Ofta vi vinner. Var gång typ. Jag tror att Marcus vill vara med i vårt lag nästa gång för han gillar inte att förlora.

Ella gillar och leka i farmors duschkabin samtidigt som hon spelar lite munspel eller rättare sagt spottar i de. Det var dax och sova. Hon somnade så gott precis som sina bröder. Kul att de sover här. Vi hade verkligen en mys dag i söndags. En lång frukost sedan så lektes det och grejades lite. Osten tog slut vid frukosten så det var vi tvungna och gå till Ica och köpa. Gissa vad de hade mer i affären?? Jodå där fanns glass. Jättegott så klart. Hem med osten sedan så gick vi på jakt. På jakt efter en häftig lekplats. Vi hittade många lekplatser men ve och fasa de har tagit bort lekplatsen med cyklarna och satt ditt en gungbräda i stället. Det var inte så populärt inte.
Här är vi på Jägaregatan och denna är väl helt ok. Här var vi och lekten en bara stund innan vi gick vidare. Vi missade en lekplats och det är Sofiagatan men den får vi ta en annan gång.

När vi kom hem och Ella hade sovit och ätit så kom jag på att vi har ju en vagn som är bra för henne. Den är 25 år gammal men dockan sitter ju fint i den. Farmors lilla trollunge. Finns inget bättre än dessa ljuvliga ungar.
Vi fick fint besök av bror och brorsonen de hade varit på Vallåkra träffen och kollat bilar. Så de var vänliga och komma inom för en fika. Kul.
Daniel var och fiskade denna söndag när mor tog hand om hans barn. En jätteskön dag för sig själv. Det är han väl unnad. När de hade åkt hem och Thore kört och jobba så städade jag och gjorde fint sedan blev det en tur på mc´n.
Ett stopp och min käre vän Carina i Åstorp blev det. Nästan en mc träff för kawasaki kungen var också där.
Det har varit massor med jobb hela veckan. Ett besök hos ryggdoktorn också. Än får jag inte springa. Knapp gå jo det får jag bara jag går sakta. Cykla får jag också göra. Bra då kan jag ta spinningen. NEJ sakta och lugnt sa han. Fan sa ja. Det tar mellan 2 veckor och 2 år innan det är läkt. Tack så mycket.
I dag så har vi ledig fredag och den har verkligen varit ledig. Jag gick upp 8 och började förbereda en lång mc runda. Ett av stoppen skulle vara hos syster yster för att gratulera bästa svågern så vi inhandlade en liten present till honom. Innan vi kom dit så var vi hos Classons i Bromölla för att titta. Nu har ju Thore smittat mig också. Han vill gärna ha en Victory mc och jag får ju säga det vill jag också.
Ja mina kära barn här kommer inte att vara en krona till er i arv bara så ni vet. Mmmmmmmm vi får väl se hur det blir.
Vi hade en skön tur på 30 mil bäst och passa på i det finna vädret.
Nu ska jag ta och krypa till kojs för det blir säkert mc körning i morgon också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar