onsdag 1 maj 2013

Arbetarnas Lediga dag.

 
I dag så är det 1maj och det är en högtidsdag för oss arbetare för vi är lediga. Javisst har det väl varit så för 100 år sedan men nu är det inte så. Jag har varit ledig så jag klagar inte men mannen min har jobbat. Jaha vad har jag då hittat på på denna lediga 1 maj arbetarens lediga dag. Jo jag har putsat fönster, planterat om en vacker blomma jag fick när jag fyllde år. Dammsugit  och så har jag klyvt den sista veden. Fikat i den sköna maj solen. När mannen kom hem från jobb så började han direkt och gjuta den sista kanten på garaget.
 
 
 
 
Här har vi en 10 åring. I måndags så fyllde denna ljuvliga påg 10 år jag var inbjuden på kalas och blev bjöden på en mycket god middag och tårta till efterrätt.
 
 

 
Mys med farfar på farmors födelsedag.


                                                    Busungen Jacob.


3 av 4 barnbarn sov över här när jag hade mitt kalas och det är så mysigt. Lite bråk blir det om vem som ska sova i soffan och vilka som ska sova i sängen. Jacob och Leo delade bäddsoffan medan jag och Ella delade sängen.


 
 Någon som är sugen på en Renult fyra hjul och en bult. Skämt och sidor. Vi ska sälja Åsas pärla och det blev min uppgift hur det nu kom sig ibland så går det snabbt när de bestämmer vad som ska hända och är man då inte vaken så är det kört. Men vi ska bruka allvar och ta tag i denna bilen och lägga ut den på blocket. Jag ska bara ............. Jag ska bara..............


                        Till exempel slipa och måla trädgårdsmöblerna. Nu är de klara.

 
Jag ska bara fixa färdigt rabatten på framsidan. Allt är klart bara stenen som saknas häck plantorna är beställda ska hämtas på fredag. Hoppas att Thore hinner hämta något last sten i morgon på sin fridag om han nu inte ska jobba.

 
I morgon kommer E W Paulsson att få ett besök, här ska beställas stolpar, brädor, färg med mera så detta garaget blir klar.

 
Ycc har haft sin premiär tur och vi var inte många men 13 hojar är tillräckligt för det ska bli en lång kortege. VI tog en tur på 27 mil och det var 27 härliga mil skönt och vara tillbaka i sadeln igen.
Egentligen skulle jag kört till Lucys i Löddeköpinge i dag men min hoj är skitig och jag orkade inte tvätta den. Så jag blev hemma. Haha.
 
I morgon är det arbetsdag jag håller i EBR utbildning så jag jobbar mellan 0800-1630 och det är ju  skönt när jag egentligen skulle jobbat till 2250.
 
Nu ska vi dricka en kopp kaffe och njuta av en ledig dags kväll tillsammans.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar