lördag 25 maj 2013

Dagen som inte gick som planen.

Vi skulle ju till Ängelholm och springa änglamilen. Men Thore ville inte. nähä så springer vi här hemma då. Först så grejade han med garaget och var o köpte lite grejer till fortsatt bygge. Jag lagade byxor sydde kuddfodral, och grejade med lite som var lite eftersatt här inne. Men så blev det dags dör rundan.
Vi tar Magnihills rundan javisst det gick ju bra, när vi kom till Mörarps skogen frågade jag Thore är du stark? Han fattade inte vad jag menade först men vi tog Mörarpsgårdsvägen rakt upp där är det en backe. Springa det fortaste du kan upp för den sen är man trött. Det blev lite sakta jobb och nervarvning. Vilken tur att Stolle var i trädgården så vi kunde snacka lite. Vi fortsatte och springa mot Hässlunda och rakt över till Mörshögsvägen. När vi kom hem så hade vi avverkat 14km och det kändes bra. Härligt när jag var klar med duschen.

Åsa och Marcus och Leo kom. Leo berättade att han hade varit ledsen på Ikea när han körde den lilla vagnen och pappa skällde på honom. Stackars Leo :) som inte fick göra som han ville. Pappa är hård.

Lite lördagsgodis fick han av mormor och så ett glas mjölk.

Våra vänner Inge och Kenneth kom så vi grillade och åt gott samtidigt som vi planerade vår Blaiken resa. Det kommer att bli superkul och köra upp dit, lite synd att vi inte är ett par stycken till som ska dit. Vi kommer inte att boka boende på väg upp utan tar det som det kommer. Men mer än 50 mil per dag ska vi inte köra. Det bestämde jag.

Nu så är det dags att sova igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar