söndag 19 maj 2013

Nu börjar det stora arbetet

 
Vilken härligt helg vi har haft i Göteborg. Soligt och varmt och skönt. Regn åska och hagel. Det var allt utom snö. På fredagen så var vi ute och gick och det var så varmt och skönt. Vi gick till Frölunda borg och hämtade ut våra nr lappar och så var vi på mässan och kollade lite. Alltid kul och gå runt och kolla lite. Men så varmt och så mycket folk så blev det ingen shopping. Jag ville bara ha en träningströja som det står Göteborgsvarvet 2013 på men bara stora storlekar så det blev ingen.
 
Men innan vi kom till Göteborg så var vi inom Ullared och Gekås för lite shopping det blev bara nytto prylar. Så kollade vi lite på till vårt nya barnbarn.
 
 
 



När vi har sprungit hit  så är det bara hundra meter kvar och herregud så glad man är då. Vi åt en stadig frukost och sen gick vi ner till Frölundaborg för att kolla in när eliten skulle springa. Det är kul och gå runt och titta och så träffa man kanske en kändis. Som Nicklas Andersson som är Daniels gamla kompis. Kul och prata lite och vi önskade honom lycka till med sitt första varv. När kl var 1345 gjorde Thore sig färdig för att gå till starten och då ställde jag mig i toa kön. Där var jag klar kl 1415. Nu var det min tur att gå till min start grupp där träffade jag på en man och en tjej som jag pratade med hur trevligt som helst och snacka lite.
Det var +28 grader varmt och det fläktade lite detta med värmen brukar jag inte känna av och dricka vatten när jag duktig på. Så där hade jag fyllt på ordentligt hela veckan.
När jag började och springa så kom glädjen och det kändes så himla bra. Men jag tog det lugnt eftersom jag vet vad jag hade framför mig. Benen rör på sig ordentligt när det är nerförs backa minsta mot lut så tar man det lugnt. Älvsborgsbron gick hur lätt som helst nerför rullade jag bara på. Götaälvsbron gick också bra det inte fort men upp springande. Nerför så vilade jag där fick benen göra jobbet. Sen springer man runt lite och därefter kommer Kungsportsavenyn den är lång väldigt lång. Sista biten så går det uppför där uppe får man en svamp som är doppad i vatten. Dessa jäkla löpare de slänger sen bara svamparna hur som helst så där är det lite svårt att springa. Kul är det för man springer ner för Kungsportsavenyn en bit och där möter man de som springer bakom och det är kul att titta på dem. När jag svängde inte på Vasagatan blev jag så in i helskotta trött nu går det inte fort men jäklar anamma om jag inte ska komma i mål.
 
 

Det gjorde jag på 2,25,31 ingen lysande tid precis men jag kom runt och jag kommer inte att vara så otränad någon gång mer. För detta var de värsta jag har varit med om. När man kommer i mål så får man en banan och ett kexchoklad, när jag åt chokladen så växte det i munnen på mig så jag kunde inte äta upp det. Fy fasiken vad jag mådde dåligt. Lite yr och svimfärdig. Urk. När jag låg på massage bänken så reagerade jag inte när de masserade vaderna och de tyckte att de var konstigt för de flesta skriker till lite men inte jag. Nä för jag orkade inte. När jag kom fram till vår mötes plats så var Thore där och väntade så klart. Jag orkade inte byta om utan jag fick ligga ner en stund. Jag säger bara att föda barn är inget mot att springa varvet dåligt tränad. Det kommer jag aldrig att göra om.



På fredag kvällen när vi hade ätit middag så gick vi på en promenad och så hörde vi musik Arvingarna spelade på ett ställe som heter Grindstugan ett trevligt ställe med mycket folk. Vi stod där och tittade och lyssnade och gissa om jag blev sugen på att dansa. Hur trevligt som helst.

Där var så mycket folk ute på stan alla serveringar var fulla jag tror inte att göteborgarna har några hem. :) Likaså var det på lördagkvällen när vi gick en sväng efter maten. Skönt och röra sig.

Nu är hotellet och varvet bokat inför 2014 så nu ska här tränas ordentligt inget meseri mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar