söndag 12 maj 2013

Söndag kväll

Söndag kväll igen. I dag så har jag kört mc med Ycc till Vittsjö för ett besök på Sjöstugan där de har goda våfflor och lite annat gott. Superfina vägar dit och hem lagom takt. Jag gillar inte när man flår kör som vissa Jörgen är kanon som RC han kör lugnt och är observant på dem han har bakom sig. Så det var en härlig dag. Jag åkte hemifrån kl 1015 och var hemma 1800 så där gick denna dagen.

Thore skulle jobba så han var hemma själv och grävde bort buskar i trädgården så jag kan planta i morgon. Snäll eller hur?

Garaget går framåt sakta med säkert. Det är reglat, brädorna är grundade ska bara spikas upp. Vi får väl se om han hinner något i veckan för till helgen är det Göteborgsvarvet.
Aldrig har jag varit så här dåligt tränad som jag är nu. Det längsta jag har sprungit är 13 km och varvet är ju lite längre än så. Jaja nu har jag inget att skylla på bara mig själv. Tradigt men sant.

Vi har tillbringat en hel helg på Yamaha Center i Helsingborg och grillat korv och gjort reklam för Ycc. Hoppas nu att det gav något resultat i en eller två medlemmar. Till vår Ycc kassa blev det inte ett sådant stort tillskott men det gör inget bara det inte går med förlust så är vi glada.

I morgon är det en stor dag Daniel fyller 33 år herregud 33 år en vuxen man är min son, Undrar hur det gick till. Vi ha hunnit och varit och hälsat på dem i husvagnen som de hade i Lerberget under helgen. Alltid kul och vara hos dem och vara med barnbarnen. Vi passade på och gratulerade Daniel och gav honom en present som han blev riktigt glad för. Haha nu kommer jag inte ihåg vad det heter men den är bra att använda när man tvättar bilen, en spol maskin. A va sjutton heter de?  Skitsamma säkert kan ni lista ut vad det är får något. Glad blev sonen och det är de viktigaste. Högtryckstvätt heter de ju. Där kom de.

Jag har haft utbildning på jobb och det har varit kul som vanligt annars så är det inte så kul där. Funderar allvarligt på att söka något annat med vad ? Det har jag ingen aning om. Byta skift är inget bra alternativ då blir det ingen långledighet med Thore och det vill vi ju ha. Nä jag biter ihop en vecka till så får vi se hur det blir.

En orörd vecka framför mig har jag och det är inte mycket uppbokat denna vecka skönt är de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar