söndag 21 april 2013

19 April min dag.

Jag vaknade kl 7 i fredags morse och bestämde mig för att ligga kvar en stund, jag hörde att Thore var uppe och grejade. Efter en stund så kom han och sa att frukosten var klar. Inte illa att få frukosten serverad på sin födelsedag. Jag fick som vanligt ingen present eftersom min käre man har så fruktansvärt dålig fantasi. Men men jag är vann efter dessa år tillsammans. Men visst hade det varit kul och han hade överaskat mig en gång.

På förmiddagen kom mina kära svärföräldrar och min svåger på besök en slant så jag kan köpa en sak som jag önskade mig och en vacker bukett, strax efter kom våra vänner E-L och O en fin bukett rosor fick jag. Sen var det lugnt med besöken på ett par timmar. Telefonen ringde och sms signalen ljöd med jämna mellan rum.

När det närmade sig kväll så kom mina älskade barn med respektive och dessa ljuvliga barnbarn. Jag fick present kort hos Ödåkra plantskola kanonbra. Jag fick diamanter och juveler av Ella vilken lycka där är en tjej som vet vad en farmor behöver. Isac hade gjort en fin teckning och av Jacob fick jag en kram. Mina syskonbarn Linda och Anton kom med familjen Av dem fick jag en härlig blomstergrupp. Min käre Daniel kom lite tidigare än de andra och hjälpte till och grilla. Det blev en super god middag med olika grillkött och så en god hemma lagad potatis sallad. Till efterrätt så blev det maräng tårta som alla utom Anton gillade. Jacob Ella coh Leo sov över Isac kunde tyvärr inte eftersom han hade fotbollsmatch tidigt. De sov så gott hela natten och vaknade 0730 vi gick inte upp förrän kl 08. Mia kom till frukosten.

Vi hade lite utejobb med alla barnen, allt från sandlåde jobb till sågning av ved och ved klyvning. Jag förberedde inför släkten på kvällen. En löp runda med Smokie han jag med efter vår utelunch. Barnbarnen blev hämtade av sina föräldrar och så kom mina kära syskon med respektive. Det blev en god middag och massor med skratt och snack som vanligt när vi träffas. Min syster son Dennis var lite fräck. Han kom till mig och sa "Ethel det är lördag i dag, Jasså sa jag är det de, japp sa Dennis. Vad menar du med de frågade jag?. Men om det är lördag så ska man äta godis. Aha ska man det vilken tur att jag har godis i skåpet då". Vilken kille. Det var ganska skönt att kvällen inte blev så himla sen. Vi kom i säng vid 23 tiden.

I dag så sprang vi Magnihills rundan och sedan så var det trädgårdsarbete i ett par timmar. Sen så körde vi och hämtade ut min MC och så tog vi en tur till SMC´s avrostning i Ljungbyhed där träffade vi på vår käre försäljare Jan alltid lika kul och träffa honom. Vi möte Susanne och Micke som var där med sin klubb. Lite andra mc åkar som vi brukar träffa på rallyn det är lika kul var gång. Vi körde en 15 mil och det var mysigt. Tillbaka till garaget och så fick jag åka på Thore hem. Det ska bli skönt när vårt garage är klart. Vi åt en god middag och sen fortsatte vi med vårt trädgårdsarbete. Thore blev klar inne på gården men jag har en del kvar på framsidan. En granne kom och presenterade sig och frågade om han fick lite lavendel som jag plockade bort. Varsegod och ta i tunnan sa jag. Helt plötsligt så var det någon som kommenterade vårt arbete. Hej här kommer Jocke och Ann-Britt. Jättekul och få lite besök så här en söndagkväll. En god fika och massor med snack så klart. Nu så är jag ganska trött och Thore är tröttare för han sover i soffan. :)

Vi har haft en härlig helg och jag har haft en härlig födelsedag med mina nära och kära.

2 kommentarer:

  1. Lavendel hade jag också gärna tagit om jag vetat det!
    Flitiga ni har varit!
    Tack för i fredags, synd vi kom och störde när svärisarna var där bara...

    SvaraRadera
  2. Jag har mer så vi tänker på det nästa gång vi träffas så kan du få.
    Det gjorde inget att ni kom då.

    SvaraRadera