söndag 11 mars 2012

Våren är här 2012

Nu är våren här på riktigt år 20120311. I dag så tog vi ut våra motorcyklar ur deras vinteride. Det är tur att Thore är stark som en oxe för annars hade det varit problem med att få ut dem ur förrådet. Vi bestämde i dag att nästa vinter så kommer de att stå i garaget så får min bil stå ute. Redan när vi hade sagt det så blev jag trött när jag tänker på att jag ska gå upp 10 minuter tidigare för att hinna skrapa rutor i lugn och ro nästa vinter. Usch säger jag bara. Men som sagt det är ett tag dit och innan dess ska vi njuta av våra fina motor cyklar.

Lite ringrostiga är vi allt när vi började köra så det är skönt att det bara var vi två och vi tog det väldigt lugnt. Vår första tur gick till Lomma och blå caféet. Där träffade vi på lite Yccare och ett par Victory vänner. En räkmacka till Thore och en ägg och sill till mig.



Detta är min Victory King Pin 8Balls. Härligt var det och köra iväg med den. Men lite värmare kan det ju bli.


Här har vi Thores Victory Hammer också en skönhet givetvis.

I gårkväll så var vi ju på Hyllingefesten och där serverades god mat och så blev det dans till Nordhs orkester. Sist vi hade de så var de så tråkiga men i går så var de bra. De spelade massor av de gamla goda låtarna. Det var en mycket trevlig kväll med våra goda vänner massor med dans. När vi kom hem så tog jag av mig skorna oj vad ont jag hade i fötterna. Mina svart skor var gråa, Thores svarta skor var fortfarande svart. Haha det var inte många danser som han var uppe. Men det jämnar ut sig eftersom jag satt lika många som han dansade. Det är så kul där, nästan alla är dansanta och dansar väldigt bra och det gillar jag. Lite synd att Thore inte har samma tycke som mig där. Men så är det, vi kan inte tycka om allt som den andra gör.

Nu så är det söndagkväll och om ett par timmar så är det dags och börja tänka på nästa vecka. Men än så njuter vi av söndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar