tisdag 20 mars 2012

29år 20120319

Då har ännu ett år gått i vårt äktenskap. Nu är vi uppe i 29 år och det känns bra. Härligt när känslan och pirret finns kvar.
Det blir ju lättare och vakna sidan om varandra när det känns bra.



Vilken tur att vi har ändrat oss lite sedan denna bilden var tagen.

Vår bröllops dag firade vi tillsammans med våra jobb så klart. Vi hann väl med och träffas i ca en timme. Det tar vi igen nu i helgen.

I lördags så var jag och passade Leo medan Åsa jobbade och Marcus åkte och grattade sin morfar på 90 års dagen. Den stackaren är sjuk, febern vill inte släppa taget om honom. Han var inte allt för rolig inte. Men så länge jag bar på honom så var det ok. Tillslut så fick jag sätta mig ner också. Då var det framför tvn och Barnen i Bullerbyn. Härligt när de tycker om dessa gamla filmer.
Mat ville han inte ha den kastade han i golvet så det stänkte om det. När Åsa kom hem så fick han en flaska välling och det var gott.

Under tiden jag var hos honom så var Jacob och Ella här hos Thore. Ella var dålig  i magen så hon kunde inte åka med och titta på när Isac skulle spela fotboll. Jacob ville inte för det är ju inte så kul och bara titta på.
Äntligen så hade jag hittat pippi långstrump baddräckt till henne och den blev hon så glad över.

I lördags kväll så var vi på kombinerat bröllops fest och 50 års fest. Det  var Karin och Michael som gifte sig och så fyllde Michael år.
Jättetrevligt och god mat massor med danska vänner och släkt till dem. Det är inte helt lätt och förstå vad de säger. Men jag försökte verkligen. Lite förargligt när man pratar med någon och så står man bara och säger ja när man i verkligheten inte fattar ett dugg.
När talen hölls på danska så fattade jag inget. De som var där kommer inte från Helsingörs området utan längre ner mot Rödby hållet. Om jag nu förstod det hela.
Men hur som helst så var det en fantastisk rolig kväll. Karin och Michael verkade nöjda med det hela.

Thore körde och jobbade i söndags och jag grejade här hemma och så var jag och träffade ycc grabbarna.


2 kommentarer: