fredag 9 mars 2012

Fredags mys

Jag var ju på väla i onsdags och shoppade med Åsa och Leo. Här kommer Leo i hundranitto med min påse på armen. Vi tror att han kommer att bli en lika stor shoppare som sin far. Han gillade och går runt på väla med påsen.


Undrar om det är någon som kan se att han äter pasta med köttfärs sås? Haha inget fin lir här inte här tar man ett grabbatag med näven så man verkligen får i sig lite mat. Leo är jätteduktig på att äta och äter mycket ibland med bestick och ibland utan. Eller för det mesta utan.


I dag så har vi haft vår lediga fredag. Den började Thore med ett löparpass medan jag låg kvar i sängen och läste lite. När han kom tillbaka så var frukosten klar. Jag tog en tur till stan och till Te och Kaffe butiken på Södergatan. Där har de världens godaste te. Jag köpte Helsingborgsblandningen, Mors Lille Olle, Munke, och så lite La Pancho teer. Här ska drickas te. Jag dricker ganska mycket te både på dagen och kvällen. Mums. Jag häller alltid upp lite grann i te burkar och så stoppar jag resten i frysen så blir det inte torrt.

Efter te butiken så gick jag till Saxin för jag hade för ovanlighetens skull beställt tid hos Åsa när hon jobbar. Hon fick göra precis vad hon ville med mig helt fria händer. Nacken blev riktigt kort lika så ena sidan den andra blev lite längre. Så färgade hon det i två färger och så slingor i luggen. Det blev så fint så. Det är så kul för ett par av mina jobbekompisar går till henne och de har varit på gör om mig dag, de blev supernöjda och de får så mycket beröm för sitt hår av andra på jobb. Det är kul och höra.



När jag var klar hos Åsa så var det full fart hem och hämta Ella för det var ju dags för simmet. Kan inte hjälpas att farmor är snygg i håret här ska simmas och dykas. När vi var där så fick Ella allt sitt hår i ögonen. Tråkigt med sant. Men vad duktig hon är. När  hon hoppar från kanten så ska hon simma tillbaka och då crawlar hon och det har de inte lärt sig än men det är nog för hon har sett att Isac och Jacob gör det.
Efter simmet så ringde vi Åsa och frågade om hon ville klippa igenom Ellas hår och givetvis så ville hon det. Ella fick själv fråga och då sa hon. Vill du klippa min lugg för ramlar i mina ögon och det får det inte göra. Haha hon är för söt.


Jätteduktig var hon. Inte ett ljud hon sa när hon satt i bilen och blev klippt. Hade det varit någon av bröderna så hade det varit annat ljud i skällan. De kliar, är du inte klar snart, nu kliar det igen, är du klar. Men inte Ella hon satt blickstilla och var tyst hela tiden. Vilket hon inte var när vi körde hem då gick munnen på henne. När vi kom hem sa Daniel till henne vad har du gjort med ditt hår? Då svarade Ella sanningsenligt. Det är Åsa. Fint blev det med rosa hjärtan och glitter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar