tisdag 1 november 2011

50års fest och semester



Jag jobbade i lördags och det var hur bra som helst. Det är så lugnt och jobba en lördag när det inte är så mycket folk. När jag kom hem var Mia och Smockie här på besök och det var trevligt. Tyvärr så hade jag lite bråttom. Jag skulle in i duschen för vi skulle på Öppet hus hos Susanne som fyllde 50 år.
Det var en super kul fest. massor med folk som kom och gick hela eftermiddagen och kvällen.

Sanne som vi kallar henne blev uppvaktad med ett långt tal från sin storasyster som var så fint så alla blev tårögda. Sedan så sjöng mannen Niklas en kärlekssång till henne och Fredrik spelade gitarr. Niklas satte ribban högt för alla gifta män där för nu förväntar vi andra oss att våra män ska göra samma sak. Hahaha Thore tittade på mig och sa "du har väl fyllt 50år" sedan så var det inte mer och orda om det.:)



I söndags så var vi på Ikea och köpte en möbel till datorrummet som börjar bli klart nu. Sedan så körde Thore och jobbade och jag vilade och läste och bara var. Hade det jätteskönt. Jag la mig tidigt för jag visste att jag inte skulle sova så gott på måndagnatten. Är jag synsk eller? Nä men jag skulle ha en natt gäst och då brukar jag inte sova så gott. Då sover jag med ett öga och ett öra öppet.




När jag hade varit hos Tina på Tipi och fyllt i mina ögon så hämtade jag Leo, jag har tagit ut semester i två dagar för att passa honom. Åsa och Marcus ska till Malmö och gå på Rihanna konsert. Den blev inställd pga sjukdom. Jättesynd men de hade en mysig var ute och åt och bara rådde om varandra det var första gången sedan Leo föddes. Så de var verkligen värda lite ledighet.


Jag och Leo tog en promenad efter han hade sovit middag och ätit mellanmål. En tur till lekan där vi lekte tittut i buskarna. Här står han och vinkar på mig. Denna söta ljuvliga unge. Han gillar inte att gunga men däremot så gillar han och gå runt och åka lite rutchkana. Jätteduktig på och gå är han.


Medan jag lagade middag köttbullar i sås och potatis och grönsaker så hittade Leo en trasa så han passade på och städa lite till mig. Han torkade lite här och där. Jaja det ska läras i tid.
En rejäl portion mat åt han, han äter precis allt och själv duktig som bara den. Han är ju precis ett år så jag tycker det är bra att han äter helt själv. Extra bra är det ju att man kan äta själv samtidigt.
Vi fick titta lite på TV och så var det dags för kvällsvällingen den brukar han äta framför tv´n så det skulle han göra här också. Efter den så brukar Åsa lägga honom och läsa en saga. Så jag skulle göra samma sak men det gick inte han ville inte alls sova. Nä då tittar vi mer på TV. Till slut så somnade han i min famn så jag kunde bära upp honom. Han sov gott i två timmar sen vaknade han så jag tog upp honom så han fick sova i min säng.


Leo sover på tvären över sängen men han ligger stilla vilket var skönt. Både för mig och Thore när han väl kom hem och la sig. Men vi sov ganska gott båda två. Leo vaknade inte förren halv åtta. En riktig sjusovare är han. Vi tog en förmiddags promenad och då skulle han givetvis gå och det gick ju bra. Här står han och väntar på att jag ska komma och öppna grinden till honom.


När Åsa kom så passade hon på och klippa mig som tur är så hade vi en kille som jättegärna ville dammsuga. Det blev riktigt tomt när han åkte hem men samtidigt skönt eftersom han är så aktiv så jag blir faktiskt lite trött. Thore och jag hann och sitta ner en stund innan han skulle till jobb.


Jag har inte gjort något speciellt i kväll mer än varit ute och gått en lång runda. Det har varit skönt väder i dag. Det är jobb som gäller i morgon och innan dess ska jag hinna och tömma våra gamla skrivbord så jag kan ta foto på dem och lägga ut dem på blocket. Har vi tur så kan vi sälja dem för ett par hundra lappar. På torsdag ska vi ut och shoppa en ny toastol och så en bänkskiva och ben som ska bli till ett nytt skrivbord. Det ska täcka ena väggen så vi får plats med både dator och symaskin.

Gisses vilken bas grannarna ha det dunkar in här. Det brukar inte höras så här. Ibland så saknar jag att bo i eget hus. Jag saknar inte vårt gamla hus speciellt, ja kanske lite. Men däremot så saknar jag Mörarp. Men det är nog för att vi har bott där länge och det är gammalt och invant. Kanske inte så konstigt eftersom vi bodde där i så många år.

Nä nu ska jag leta upp sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar