lördag 26 november 2011

Victory Club sweden, tjejträff, skogen.

                                            Egentligen skulle rubriken vara Förra veckan.

Tiden går så fort och jag har en massa som ska göras. Jobb jobb och så jobb igen. Jag har inte hunnit med och blogga något på hela vecka, knappt hunnit läsa heller. Som sagt vi var och tittade på Politiken på teatern och den var bra.

På lördag morgonen så var vi uppe tidigt. Thore skulle tvätta bilen, jag skulle färga håret och packa. En höst mc träff i Bromölla skulle vi till. Det såg vi framemot. Alltid lika kul och träffa Victory gänget.  Vi började med att träffas hos Claessons Motor. Jag blir glad i hela kroppen när jag kommer in där och får se dessa ljuvliga människor. Sigge Charlotte, Raine, Conny, Jason, Janne, Ann, Monica, Glasis, Loppan, Magnus, Jan, P-O, Kerstin, Bo och Lena.

Thore skulle beställa lite grejer till sin mc. Handtag och fotpinnar. Jag blev djupt imponerad av att man kan byta bromspedalen och den går ton i ton med fotpinnar och handtagen. Ja vad vet jag. Hör nu här. Jan som är försäljare för Victory i Bromölla säger. Titta här på bromspedalen den är lagom och lägga i en liten paket. JA SÄGER THORE JULKLAPP. Jag tittade på honom och sa VA julklapp vad är det. Så har han sagt till mig i 30 år. När Jan tittade vad sakerna som Thore beställde kostade så frågade jag för skoj skull vad kostar bromspedalen? 1675kr. Ha sa jag och den vill du har i julklapp. Ja om 10 år ska du få den. Någon rättvisa ska det vara med julklapparna. Får inte jag någon ska inte han ha någon heller. Punkt slut.



Ett snabbt besök hos syster yster blev det också eftersom vi var där uppe i de krokarna. När vi kom till Bromöllas vandrarhem så träffade vi på resten av Victory gänget. Nu bäddade vi och fixade inför natten. Ett helt ok rum fick vi. På rycktes vägen hörde vi att vi skulle bo i ett fyra personers rum men när vi kom in så var det ett två personers rum. Helt ok. Eller super skönt och inte bo ihop med någon annan.

Det blev lite fest innan vi gick/ åkte ner till Bromöllas bowlinghall/ Bökmans. Där skulle vi äta en tacos buffé. Det var gott och det var i de mängder.
Vi blev uppdelade i lag inför bowlingen. Det var Victorys President som hade fixat ihop lagen och det gick inte och byta plats.

Det gick ganska bra för mig, bättre än för Thore. Han skyllde på att han fick spela för Ann också för hon inte orkade. Den tror inte jag på.

Vi trodde att vi skulle få pris per lag inte per man. Men tyvärr så var det per man. Då hade jag nog gjort lite bättre ifrån mig. Vi var ett härligt lag, Jag, Conny, Lena och P-O. Det var så kul.

Innan vi körde hem på söndagen så körde vi inom Jan och Jesper. Gissa vad han berättade. Jo att de hade varit i Påarp på lördagkvällen. Men hallå det var dålig timing.
Jan skulle hämta sin ledarpärm hos Daniel. Synd att han inte ringde på fredagen och sa det för då hade vi tagit den med oss. Men å andra sidan så fick Daniel träffa sin morbror vilket inte är så ofta.
Det är alltid kul och träffa dem eftersom det inte är så ofta.


Måndag och tisdag så hade jag möte på jobb och så var jag hos kiropraktikern. Lite planering till onsdagen gjorde jag också. Maxi och systemet.
Onsdagens höjd punkt det var när kl var 1730 och Eva och Inger kom med stormsteg in genom min dörr. Evigheter sedan vi tre träffades utan våra kära män. Vi har så kul tillsammans. Massor med och prata om. Jag gjorde en super god sallad. På ett fat la jag sallads blad, grillad kycklingskivor, hallon, björnbär, physallies och jordgubbar. Till det så hade vi en björnbärs vinigrett. Den var av björnbär, djiongsenap, vitlök, scharlottenlök, vitvinsvinäger, olivolja, salt socker och peppar. Som skulle blandas och mixas. Till det hade vi ett vitlöksbröd och så ett gott vin. De sju dödssynderna heter vinet. Mina jobbekompisar sa hur gott det var. Nu tyckte inte vi tre damer att det var så gott så vi tog ett annat som heter Tommasi Appiment. Det var gott. Ni ser här på kortet hur viktigt det är att de är lika. Det ska jämnföras och mätas så att det blir exakt.



När jag hade gjort vinegretten så smakade jag på den så klart. Fy fan vad den var rälig. Nä tänkte jag den kan jag inte bjuda på. Men jag hade ingen annan salladsdressing så jag tänkte den får stå i kylen tills det är dags och äta så får vi se hur det blir.
När vi hade satt oss till bords så fick jag ju säga hur det var. Den smakar för jävligt så ta det lugnt med den. Eva är inte blyg så hon hällde på för kungoch fosterland. Haha skojar bara. Eva hällde upp lite och smakade bar och med salladen. Lite av halv åtta hos mig blev det. En stark tia fick min vinegrett. Då var jag tvungen och smaka av den igen. Bar var den god och med sallade var den smaskig super god. Vilken tur att jag inte hällde ut den. Jag kan ju säga att de hade recepten med sig hem.

Jag hade en timmes sovmorgon i torsdags morse vilket behövdes. För det blev ju en super sen kväll men det var de värt. Absolut kommer vi att göra om det.

I torsdags kväll var det dags för simmet med Jacob och som vanligt var det mycket kul. Han tog en cd skiva med sig i bilen för vi skulle lyssna på riktig musik. Han gillar inte Status Q. Nä vi skulle lyssna på Twister Sister. Daniels gamla favorit band. Han fick skivan när han fyllde 5 år. Allstå för 26 år sedan. Gissa om Jacob blev imponerad av sin farmor när hon sjöng med för full hals. Vackert nä det har vi inte pratat om att det skulle vara.

Jag kunde sluta lite tidigare i fredags så jag hann med simmet med Ella min lilla fjälla. Superkul var de. Hon skulle börja dyka halvstående och hon är en begåvad tös för hon fattade med en gång hur man ska göra. Av fem dyk så gjorde hon två perfekta. BRA. Isac simmade i sin bassäng och Jacob badade för sig. Jag hoppade i hos Jacob och fy vad det var kallt. Härligt var det när jag och Ella hoppade i, i den värma bassängen.

Nu är jag framme på lördagen. Då ställde jag klockan för jag skulle upp tidigt. Klockan 8. Jag går ju och får massage, zonterapi på Energikliniken i Helsingborg där har jag gått sedan 1990 -91. Tina håller i Bambumassage kurser och denna helgen hade hon en tjej som skulle lära sig.  Jag tycker det är så kul och ställa upp när folk ska lära sig nya saker. Cilla som hon heter var duktig. Stadig på handen och med hårda nypor. När hon har tränat upp sig så kommer hon att bli super duktig. Under tiden jag var där så lastade Thore lastbilen som han ska ha i morgon. När jag kom hem så sa jag Hej vad gör du? Då svarade han jag dricker kaffe och väntar på besök. Jaså vem då. Våra barnbarn sonen ska åka och handla. Jaså ska inte vi det då. Jo men det hinner vi sen. Jaha okej då. När de kommer så frågar Daniel kan de vara här medan vi städar lite för vi ska ha gäster i kväll. Då förstår jag att vi inte ska hinna med våra ärenden denna dagen. Ja men de måste ha kläder för ett skogsbesök. Så dessa ljuvliga föräldrar fick gå hem och hämta lite mer kläder till barnen.
Jag ringde Mia ska du och hunden med till skogen?? Ja sa hon jag kommer nu med detsamma.


En snabb packning av korv korvbörd varm oboý och sittunderlag, saft och bullar så for vi iväg till Klåveröd. Vi gick och gick och så gick vi lite till. Vi hade lite spårning med Smokie. Först så gömde jag och Ella oss och så letade han upp oss. Sedan så var det Thore och pågarnas tur och göra det. Vilken tur att han är så duktig Smokie så han hittade oss.


Dr är duktiga på och gå dessa barn. Ella sa hela tiden jag kan inte gå här på stenarna. Nähä sa jag men du går ju nu. Ja men jag kan inte sa hon. Hahaha denna ljuvliga flicka. Isac bara går och det gör Jacob också. Vi letade efter fina grillpinnar och det hittade vi sex stycken som tur var.


Här här Ella hittat en fin vandringsstav. När hon blev trött på pinnen så gav hon den till Smokie. När hon tittade på sin hand så sa hon titta farmor, ja sa jag vad har du gjort? Det är Smokie sa hon, anä sa jag det är ju pinnen som du blev smutsig av. Titta säger hon igen det är pinnen. Denna oskyldiga lilla söta tös. Var femte meter sa hon jag kan inte gå. Men du går ju nu. Ja men jag kan inte. Bär mig farmor. Nä det kan jag inte. Då surade hon till och satt hon händerna i kors bakom ryggen som en gammal gubbe och helt svart i synen var hon. Hahaha gå fick hon göra.

När vi kom fram till grillplatsen så fixade vi till en liten eld så vi kunde grilla korv och dricka varm oboý. Det var så gott. I vanliga fall så äter dessa barnen inte så mycket med idag närjag bara hade tagit med två korvar till oss var så skulle jag givetvis ha mer med. Typiskt.

Nu när det är lördag kväll så har vi ätit en god middag, Thore har varit och handlat, jag lämnade barnbarnen, vi har satt upp adventsljusen. Nu tittar vi på Så mycket bättre för första gången denna säsongen. Det var riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar